Stabilit în 1999, Teatrul Oskaras Koršunovas (în present purtând numele de OKT/ Teatrul de Oraş Vilnius) a fost încă de la început neclintit în decizia de a rămâne independent. Desigur, un asemenea risc nu a venit fără sacrificii: nou-stabilitul teatru nu avea o sursă stabile de venit, birouri, şi nici spaţiile de repetiţii necesare pentru munca eficientă şi creativă; nu avea nici o locaţie permanentă pentru a-şi prezenta spectacolele în mod regulat. Acest pas curajos a fost făcut dintr-un singur motiv: OKT a decis irevocabil să rupă toate relaţiile cu realitatea teatrală a acelor vremuri şi să creeze o realitate bazată pe un limbaj teatral contemporan.

 

Principalul crez al repertoriului OKT este următorul: să producă dramaturgie contemporană precum cea clasică, şi să prezinte opere clasice ca şi cum ar fi dramaturgie contemporană. Astfel, spectacolele teatrului evoluează organic unul din celălalt: Fireface de Marius von Mayenburg este legat cu Romeo şi Julieta de William Shakespeare, Visul unei nopţi de vară de William Shakespeare – cu Crave de Sarah Kane. În linie cu acestea sunt Shopping and Fucking de Mark Ravenhill, Oedip rege de Sofocle, sau Făcând pe victima de fraţii Presnyakov, în timp ce Maestrul şi Margareta după Mihail Bulgakov şi Hamlet de William Shakespeare sunt printre cele mai semnificative spectacole ale Teatrului Oskaras Koršunovas. Majoritatea acestor spectacole – împreună cu oamenii care le-au realizat – au primit şi numeroase premii naţionale şi internaţional.

 

Turneele pentru festivaluri internaţionale, spectacolele şi proiectele în teatre străine cuprind Statele Unite, Coreea de Sud, Australia, Argentina, şi teritoriul dintre ele. În fiecare an, OKT apare pe mai mult de zece scene din diferite părţi ale lumii. Fiind complet independent, teatrul a reuşit să adune o companie destul de mare, cu 15 actori permanenţi şi mulţi alţi colaboratori temporari.