Vineri incepem ziua la ora 12:00 la Cinema Elvire Popesco, unde avem intalnire cu doi reprezentanti ai Oficiului National de Film din Canada – Marie-Pier Gauthier si Dominic Desjardins, care vor vorbi despre documentarul interactiv si proiectul lor – „Webdoc”. Documentarul interactiv reprezinta o directie relativ noua, experimentala a practicii documentare, aparuta la intersectia productiei de documentar cu Internetul. Asa-numitul „webdoc” este unul dintre hibrizii semnificativi ai unui prezent in care, din ce in ce mai mult, produsele media si publicul lor migreaza catre platforme online.

 

Incepand cu ora 17:00, la Frontline Club Bucharest, cei trei regizori romani care au filme in selectia festivalului din acesta an, Teodora Ana Mihai („Waiting for August”), Alexander Nanau („Toto si surorile lui”) si Andrei Schwartz („Outside”) vor discuta cu publicul despre despre modul lor de lucru si despre conditia documentarului in Romania in cadrul evenimentului „3 regizori 3 metode”. Dupa discutie va fi proiectat filmul „Toto si surorile lui”.

 

La Cinema Studio proiectiile de vineri vor incepe la ora 16:00, iar ultimul film va incepe la ora 22:00. La Elvire Popesco avem 5 proiectii, prima la ora 14:00 si ultima la ora 22:00, iar la Muzeul National al Taranului Roman am pregatit trei proiectii, cu incepere la 16:30, 18:30 si 21:00.

 

Recomandarea zilei: SAHIA RELOADED / Cinema Elvire Popesco / 14:00

La noua editie de festival, am pregatit si o noua selectie de documentare de scurtmetraj, realizate la Studioul Alexandru Sahia intre anii 1960 si 1984. Cele 8 filme sunt: „Tehnica noua, oameni culti” (regia: Alexandru Sirbu, 1963), „Cei mici despre lumea mare” (regia: Gabriel Barta,  1960), „Gara” (regia: Gabriel Barta, 1965), „Fabrica de impachetat fum” (regia: Iancu Moscu, 1966), „De-as fi cowboy…” (regia: Iancu Moscu, 1972), „Mamaia” (regia: Slavomir Popovici, 1972), „Costinesti la Marea Neagra: Intalnire cu munca” (regia: Ada Pistiner, 1975), „Pe malul Ozanei” (regia: Copel Moscu, 1984).

Fiecare film inclus in acest program face aluzie la un „altundeva” care exista incorporat in textura lui „aici” si „acum”: in vreme ce Romania socialista trece de la liberalizarea anilor \’60 la deteriorarea climatului politic in deceniile urmatoare, constiinta acestui „afara” continua sa existe – ce-i drept, diferit – in imaginarul politic al regizorilor, influentand atat continutul sau estetica filmelor, cat si deciziile de viata ale autorilor, facandu-i uneori sa lase in urma realitatile Romaniei socialiste pentru un „dincolo” mai seducator.