SPOTLIGHT #6 la final: peste 60.000 de persoane au sărbătorit împreună festivalul de artă vizuală de la București
Duminică, 16 octombrie s-a încheiat cea de-a șasea ediție Spotlight, festivalul de la București care, timp de trei zile, a transformat total Calea Victoriei și Arcul de Triumf prin intermediul artei new media. Spotlight este un proiect organizat de Primăria Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti, alături de Direcția Cultură, Învățământ, Turism.
Intitulată „Made in RO”, ediția din acest an s-a axat exclusiv pe creațiile artiștilor români și a promovat instalații pe tema sustenabilității, proiecte de VR și de inteligență artificială, dar și spectacole de video mapping ce au activat clădiri și monumente emblematice pentru istoria României.
Calea Victoriei a devenit destinația principală a weekendului 14-16 octombrie din București cu evenimentele ultimului weekend pietonal Străzi deschise și spectacolele Spotlight #6. Vineri seara, 15.000 de bucureșteni și turiști au venit la deschiderea Spotlight – Made in RO pe traseul pietonal dintre Cercul Militar și Ateneul Român. Între 15 și 16 octombrie, programul artistic din timpul zilei de la Străzi deschise a fost continuat seara de experiența multimedia oferită de artiștii Spotlight. Sâmbătă și duminică seara, Calea Victoriei a devenit neîncăpătoare cu peste 45.000 de spectatori veniți să descopere traseul Spotlight.
Printre cele mai vizitate instalații ale ediției, „Kaleidoscope” a reconstruit universul unui caleidoscop de mari dimensiuni și a invitat spectatorii să pășească în interior și să experimenteze cu iluzia de culoare și lumină. Impresionanta instalație de video mapping „Human Head” a oferit, pe lângă un spectacol vizual fascinant, o experiență interactivă cu un personaj de inteligență artificială capabil să sintetizeze informațiile de pe internet și să răspundă întrebărilor puse de spectatori. Creaturile de realitate virtuală „Folklore Beasts” au atras mulți utilizatori care au scanat codul QR al instalației cu telefonul și au activat personajele create de artiști români în cadrul XR Month. Instalația de mari dimensiuni „Lumi.Nativ”, instalația luminoasă „Discoball” și „Păzitorul” au creat decorurile perfecte pentru selfie-uri și poze. Prezențe speciale în programul Spotlight, instalațiile „Particle Composer”, „Miniplex House of Light” și „Manifest pentru echilibru” au explorat în feluri extrem de creative teme despre sustenabilitate și ecologie. Proiecțiile de video mapping din acest an au fost găzduite de clădirile iconice de pe Calea Victoriei, Cercul Militar, Teatrul Odeon și Hotel Novotel. Pentru prima dată la Spotlight, publicul festivalului a văzut statuile de pe Calea Victoriei activate de video mapping.
În ultima zi de festival, harta Spotlight s-a extins cu o a doua locație – Arcul de Triumf. Pe 16 octombrie, la 100 de ani de la inaugurarea emblematicului monument, Arcul de Triumf a prins viață printr-o proiecție de video mapping în cadrul evenimentului aniversar „CentenARC”.
Artiștii Spotlight #6 – Made in RO sunt Augmented Space Agency, Irina Bako, Alex Dohotaru, Denis Flueraru, Ioana Halunga, Humans.ai, Kaustika, Les Ateliers Nomad, MotionLab, NoiseLoop Studio, Dan Pecete, Reniform, Vlad Țenu, Wooba, 360 Revolution.
Proiect organizat de Primăria Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București, alături de Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism.
Partener principal: Superbet
Partener: glo
Partener instituțional: MONUMENT for – Direcția Generală de Arhitectură Peisagistică și Monumente de For Public
Parteneri media principal: Radio Europa FM
Parteneri media: București FM, Agerpres.ro, Spotmedia.ro, STB.
Mulţumiri: Cercul Militar Național, Teatrul Odeon, Filarmonica „George Enescu”, Arcul de Triumf, Muzeul Naţional de Artă a României, Biblioteca Centrală Universitară „Carol I”, Compania Municipală Iluminat Public București
Foto: Lavinia Cioacă / Andrei Gândac