Un proiect creat de Asociația Culturală Eastwards Prospectus şi co-finanțat de Primăria Capitalei prin ARCUB în cadrul Programului București – Oraș Deschis 2021

Spacetime’s a Wastin – a treia expoziție personală a lui Sebastian Moldovan la Gaep, după / and / You Never Know What’s Off (2015) și The Uncanny Within (2017) – continuă preocupări pe care artistul le are de la începuturile activității sale: reprezentarea grădinilor ca un spațiu al interacțiunii, memoriei și experiențelor directe; reconfigurarea spațiului prin intervenții neașteptate ce subminează așteptările sau generează un joc cu percepția vizitatorului; explorarea unor idei referitoare la relația noastră fragilă cu mediul înconjurător, dinamica liniaritate – circularitate, înțelegerea timpului și legăturile dintre oameni, plante, obiecte și tehnologii într-un sistem în care elementele sunt co-dependente.

Vizitatorii vor descoperi instrumentele surprinzătoare pe care artistul le-a folosit în noile lui serii de desene. Vor simți mirosurile unei grădini subterane ce va continua să crească pe parcursul expoziției. Vor vedea cum se intersectează în practica lui Sebastian Moldovan obiectele găsite și recuperate, pe de o parte, și obiectele printate de el la o imprimantă 3D, pe de alta. Vor face legături între lucrări „ascunse” în spațiul expozițional și intervenții ce disturbă în mod evident predictibilitatea parcursului printr-o expoziție.

Expoziția pune în discuție întrebări precum: Cum poate arta să contribuie la reconsiderarea relației dintre noi și natură, într-un moment în care comportamentul planetei s-a schimbat sub impactul acțiunilor noastre? Cum trăim experiența naturii, a exteriorului, când, tot mai adesea, în această experiență intervine și tehnologia? Cum ne-am schimba dacă am asimila ideea de circularitate? Ce e recuperabil și ce e definitiv pierdut?

După vernisajul din 11 septembrie, publicul va avea alte două ocazii să interacționeze cu artistul. Prima oară, cu ocazia Nopții Albe a Galeriilor – NAG 2021 (15-16-17 octombrie), vizitatorii vor putea participa la o competiție de design de obiect, propunând schițe de obiecte mici inspirate de temele sau lucrările din expoziție. Sebastian Moldovan va selecta cinci schițe și le va transforma în obiecte cu ajutorul imprimantei 3D cu care a realizat și o parte dintre obiecte incluse în expoziție. A doua oară, la finisaj (6 noiembrie), toți cei interesați vor putea lua plantele din instalația-grădină pentru a le replanta în locurile alese de ei – un gest simplu, de zi cu zi, dar și unul care repoziționează vizitatorul în raport cu lucrarea de artă dintr-o expoziție. De obicei de neatins, ea devine ceva destinat să fie des-compus și răspândit.

Program şi detalii aici.

Despre Asociația Culturală Eastwards Prospectus

De la înființarea sa în 2015, Asociația Culturală Eastwards Prospectus promovează arta contemporană la nivel național și internațional prin expoziții și alte proiecte culturale sau educative.

Asociația coordonează programul expozițional al galeriei Gaep (ex-Eastwards Prospectus) din București, reunind practici artistice ce reflectă diferite contexte socio-politice și poziții generaționale într-o încercare de a circula idei și lucrări în noi moduri.

Pe parcursul celor șase ani de existență, a atras fonduri pentru producția de lucrări de artă; a organizat 32 de expoziții on site și 4 expoziții online; a coordonat o intervenție urbană a artistei Tania Mouraud, desfășurată simultan în 9 orașe din România (91 de panouri publicitare din București, Iași, Sibiu, Cluj, Bacău, Pitești, Buzău, Craiova și Roman); a susținut participarea artiștilor în cadrul unor târguri internaționale de artă sau expoziții online precum ARCOmadrid, ARCO e-xhibitions, miart, Artissima, Art Rotterdam, Art Brussels, viennacontemporary; a susținut proiecte curatoriale; a organizat numeroase evenimente conexe expozițiilor sau autonome față de acestea, precum performance-uri, artist talks, tururi ghidate, seminarii pentru angajații din companii interesați de artă contemporană, acțiuni educaționale pentru familii cu copii și pentru școli; a desfășurat o activitate editorială în legătură directă cu expozițiile, editând cataloage Tania Mouraud și Mircea Stănescu, precum și o publicație dedicată expoziției The Domino Effect.

Premii obținute:

2020: Marilena Preda Sânc – Premiul Radio România Cultural, categoria Arte vizuale, pentru expoziția personală Subjective (De)Constructions de la Gaep, 2019

2019: Opening Prize, ARCOmadrid 2019, cu o prezentare Ištvan Išt Huzjan

2017: Sardi per l’arte Back to the Future Special Mention, Artissima 2017, cu o prezentare Marilena Preda Sânc

Imagine: Sebastian Moldovan