Un proiect creat de Asociația Culturală Control N şi co-finanţat de Primăria Capitalei prin ARCUB în cadrul Programului Bucureşti – Oraş deschis 2021

Dedicate copiilor cu vârste între 12 și 14 ani, atelierele de autocunoaștere prin scris Ori Trei vin în întâmpinarea elevilor din clasele a VI-A și a VII-a din trei școli gimnaziale din București cu un set de elemente originale de abordare a trei tipuri distincte de scriere: scriere creativă (creative writing), scriere dramatică și scenaristică.

Scopul proiectului este dezvoltarea unui program de ateliere de autocunoaștere prin scriere (scriere creativă, dramatică și de scenariu de film) pentru copiii din clasele a VI-a și a VII-a din București. Copiii vor putea experimenta, atât prin teorie, cât și prin lucru practic, modul în care cuvântul scris poate genera forme diverse de conținut – fie el literatură (cel mai cunoscut mediu de receptare a cuvântului scris de către copii la această vârstă), piesă de teatru sau monolog și scenariu de film.

Copiii vor putea experimenta, atât prin teorie, cât și prin lucru practic, modul în care cuvântul scris poate genera forme diverse de conținut – fie el literatură (cel mai cunoscut mediu de receptare a cuvântului scris de către copii la această vârstă), piesă de teatru sau monolog și scenariu de film.

Toate textele rezultate în cadrul atelierelor Ori Trei vor fi publicate într-un volum și o rubrică specifică de către editura online Liternet.ro, putând fi accesate de publicul larg. La finalul atelierului va fi creat un spectacol lectură pe baza textelor scrise de copii. Dedicat publicului, spectacolul va fi creat de o echipă de artiști (regizor, scenograf, actori) pasionați și activi în sfera activităților de educație non-formală. Reprezentația spectacolului lectură va fi găzduită de Teatrul UNTEATRU, unul dintre cele mai active teatre independente din București. Spectacolul lectură va fi creat împreună cu copiii participanți, alegerea textelor prezentate publicului (câte unul pentru fiecare participant) reprezentând un alt pas important în raportarea lor la propria muncă.

Astfel, copiii-autori (ai unui text dramatic, scenariu și text literar), deveniți spectatori și creatori totodată, vor putea percepe și din altă perspectivă nuanțele, mesajele, construcția frazelor, intențiile replicilor, gândurile ascunse ale personajelor.

Pentru mai multe detalii despre proiect vă rugăm să accesați www.controln.ro/asociatia-culturala.