În perioada iulie 2014 – ianuarie 2015 se elaborează proiectul „Strategia culturală şi creativă a Bucureştiului 2015-2025”.


Vă invităm să răspundeți la câteva întrebări privind activitatea dumneavoastră profesională în domeniul creativ și cultural.

 

Găsiți link aici: http://strategie.modernism.ro/index.php/268647

Completarea durează câteva minute.
Toate întrebările necesită completarea unui răspuns, selectarea unui răspuns sau o selecție multiplă de răspunsuri.
Vă rugăm să răspundă doar un singur reprezentant al organizației dumneavoastră.
Vă mulțumim.

Detalii despre proiect, mai jos.
Operatori culturali – actori din domeniul cultural și creativ, persoane fizice sau reprezentanți de organizații non-profit, instituții publice de cultură
Antreprenori creativi – lucrători în industriile culturale și creative, reprezentanți sau manageri în start-up-uri, firme, companii
În următorii 10 ani se estimează creșterea și includerea actualelor zone limitrofe ale Bucureștiului în structura teritorială a capitalei

În perioada iulie 2014 – ianuarie 2015 se elaborează proiectul „Strategia culturală şi creativă a Bucureştiului 2015-2025”, în vederea depunerii candidaturii la titlul de Capitală Culturală Europeană în anul 2021. Proiectul este realizat de ARCUB – Centrul de Proiecte Culturale al Primăriei Municipiului Bucureşti şi de o echipă de consultanţi independenţi coordonaţi de Asociaţia PostModernism Museum: Modernism.ro, Formare Culturală, Asociaţia Oricum, Asociaţia Operatorilor Culturali din România. Alături de aceştia, lucrează echipe de sociologi şi experţi consultanţi în domenii culturale şi creative din Bucureşti.

Prima etapă a elaborării Strategiei constituie cercetarea calitativă şi cantitativă a diverselor segmente culturale şi creative ale Bucureştiului, cu scopul de a afla starea actuală a fiecărui domeniu identificat, respectiv potenţialul său de schimbare şi oportunităţile de dezvoltare în următorii 10 ani.

Misiunea Strategiei culturale şi creative a Bucureştiului este aceea de a promova cultura ca generatoare a dezvoltării economice durabile şi a coeziunii sociale. Strategia presupune o analiză a vieţii culturale locale, a culturii și creativității ca stil de viață, unde viziunea promovată asupra rolului culturii şi creativităţii în viaţa oraşului trebuie să răspundă şi cadrelor şi premizelor proiectului „Bucureşti – Capitală Culturală Europeană 2021”. Procesul de formulare a Strategiei are un caracter democratic, integrator şi intersectorial, mizând pe participarea la realizarea proiectului a autorităţilor publice, a instituţiilor de cultură, a operatorilor culturali privaţi, a ONG-urilor şi antreprenorilor.

În cadrul proiectului sunt derulate focus grupuri, interviuri şi chestionare care să măsoare vitalitatea culturală și creativă a regiunii Bucureşti şi a zonelor limitrofe, atât prin întrebări adresate producătorilor de conţinut cultural şi creativ, cât şi categoriilor de public (consumatorii de conţinut cultural şi creativ).

Împărțirea domeniilor culturale și creative folosită în acest proiect este:
1. Arte vizuale – pictură, sculptură, fotografie, instalaţie, performance, happening, artă video, new media, mixed media
2. Artele spectacolului – teatru; dans contemporan, balet clasic, operă, operetă
3. Muzică – clasică, pop, rock, populară; electronică, contemporană
4. Arhitectură, urbanism, design; fashion, hand-made
5. Film – case de producţie, case de distribuţie, echipe de filmare, cinematografe, festivaluri
6. Publishing – carte (scriitori), edituri, biblioteci, lanţuri de librării, târguri de carte
7. Patrimoniu – muzee, clădiri, biserici, târguri de meşteşugari
8. Media & interactive media: TV, radio, print, software development, gaming
9. Business of communication (agenţii de publicitate, comunicare)
10. Artă comunitară – dezvoltare comunitară prin cultură, artă socială, terapeutică, implicare socială prin artă, creaţie în spaţiu public
11. Educaţie – educaţie culturală/educaţie prin artă, educaţie formală şi non-formală, educaţie vocaţională

Pentru alte detalii vă stăm la dispoziţie:
Amalia Alexandru – manager de proiect, amalia@formareculturala.ro, 0721955783
Sabina Baciu – consultant industrii creative, sabina@oricum.ro, 0727811566
Oana Năsui – coordonator de proiect, oana@modernism.ro