Etapa 1: Propunerea de idei
Așteptăm idei incipiente și propuneri de proiecte din partea unor grupuri de inițiativă, cetățeni și grupuri informale de vecini sau persoane fizice care intenționeză să dezvolte un proiect cu potențial de a coagula comunități la nivelul cartierelor din București. Proiectele trebuie să se încadreze într-un buget de până la 9000 RON net. Este necesară completarea formularului online până pe 10 iulie 2016, ora 23:59. Instrucțiunile de completare a formularului online pot fi descărcate de aici
Etapa 2: Selecția de idei
Vom selecta până la 15 idei de proiecte ai căror inițiatori vor fi invitați să participe in perioada imediat urmatoare la un programul intensiv de suport pentru dezvoltarea proiectelor propriu-zise, gândit sub forma unui incubator. Lista celor 15 idei va fi publicată pe site-urile www.arcub.ro, www.bucuresti2021.ro și www.fundatiacomunitarabucuresti.ro, până cel târziu pe 19 iulie 2016.
Selecția ideilor de proiecte se va realiza de către o comisie de selecție mixtă formată din persoane independente cu experiență în domeniu și de către doi membri ai Curatorium 2016.
Etapa 3: Incubatorul de proiecte
Între 28 iulie și 15 august 2016 va avea loc incubatorul de proiecte care vizează propunerile selectate ai căror inițiatori au confirmat disponibilitatea de a participa la întregul program al incubatorului.
Vor avea loc 6 ateliere de lucru, în timpul cărora participanții vor primi sprijin pentru transpunerea ideilor lor în proiecte fezabile. Atelierele vor viza: designul proiectului, management de proiect și management financiar, implicarea comunității, comunicare, precum și un proces de dialog și feedback pe proiectele la nivelul grupurilor de inițiativă participante.
În această perioadă participanții își vor scrie proiectele, inclusiv bugetul proiectului și, până pe 21 august, vor depune online proiectele finalizate pentru evaluarea finală. Ateliere din cadrul incubatorului de proiecte se vor desfășura la sediul ARCUB din str. Lipscani 85 – 90, sector 3, București.
Etapa 4 – Selecția proiectelor finaliste
Juriul va evalua proiectele finalizate, iar proiectele selectate pentru finanțare vor publicate pe site-urile www.arcub.ro, www.bucuresti2021.ro și www.fundatiacomunitarabucuresti.ro până pe 29 august 2016 cel târziu. Eventualele contestații vor fi soluționate în perioada 29 august – 1 septembrie.
Etapa 5 – Realizarea proiectelor finaliste
Între 2 și 9 septembrie 2016 se vor semna contractele de producție a proiectelor selectate cu ARCUB, iar în perioada 17 septembrie – 20 noiembrie 2016 vor fi implementate. Monitorizarea procesului de implementare și evaluarea rezultatelor proiectelor selectate se va asigura de către Fundația Comunitară București.