Spectacolul de dans contemporan „CANCER, COREGRAFIAT” pe 8 și 9 iunie, la ARCUB
”Cancer, Coregrafiat” – spectacolul de dans contemporan de Cosmin Manolescu & Paradis Serial, dedicat memoriei Rodica Dan, Gabriela Tudor și Dean Marijo Russell-O’Grady revine pe 8 și 9 iunie, de la ora 19:00, la ARCUB, Sala Mare.
Intrarea este liberă, pe bază de rezervare obligatorie la adresa de email info@dans.ro sau la numărul de WhatsUpp 0722 322 366.
Spectacolul „Cancer, Coregrafiat”, conceput de Cosmin Manolescu & Paradis Serial şi coprodus de Fundația Gabriela Tudor, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București şi Institutul Cultural Român New York, reprezintă o călătorie emoțională cathartică și participativă între viață, moarte și dans.
Prezentat în premieră în luna aprilie la București, New York și New Jersey și creat de coregraful Cosmin Manolescu, spectacolul are în centrul atenției durerea și viziunile unui personaj masculin, care se confruntă cu boala cancerului de sân, o formă rară însă prezentă și la bărbați, mai puțin însă cunoscută și mediatizată în România. Spectacolul a fost creat pe baza textului cu același nume scris de dramaturga Cătălina Florescu din New York.
„A vorbi despre durere, despre moarte, despre lucrurile care ne transformă este uman și esențial în același timp, face cumva parte din experiența vieții. Prin acest proiect, inițiat de Cătălina Florescu și pus în scenă de mine într-o variantă participativă, mă întorc în zona dificilă a întâlnirii cu cancerul. Încercăm astfel să aducem o rază de speranță și să contribuim la înțelegerea modului în care putem lupta cu demonii și cu problemele societății contemporane. Nu te poți limita la a face doar spectacole de dans despre iubire și despre frumusețea vieții când oamenii mor lângă tine. În special după pandemie și în contextul războiului actual din Ucraina, cred că e necesar să abordăm și aspectele mai întunecate din noi, inclusiv perspectiva întâlnirii cu moartea. Spectacolul este construit ca un rollercoaster participativ și scopul este de a-i însoți pe oameni în acest traseu, de a oferi companie și empatie, pentru oameni și pentru viață. Pierderea Gabrielei Tudor în 2009 mi-a modificat radical viața, relația cu oamenii dar, cred eu, și cu dansul. Prin spectacolul „Cancer, Coregrafiat” și prin cursul WellDance încercăm să creăm un spațiu sigur de întâlnire, în care să vorbim prin dans și mișcare despre durerea acumulată în noi, oferind sprijin și acompaniament celor care au nevoie.” – Cosmin Manolescu în interviul realizat de Beatrice Lăpădat pentru Liternet.Ro care poate fi citit integral la adresa https://rb.gy/lwdt2
“Am ales să colaborez cu coregraful Cosmin Manolescu, pentru că cei care am trecut prin șocul pierderii celor dragi suntem marcați pe viață și, cu toate acestea, simțim că dorul nu poate să aibă ultimul cuvânt. Proiectul „Cancer, Coregrafiat” este unic în țară. Este rezultatul unei munci de cercetare care a început odată cu doctoratul meu în SUA și a continuat până astăzi. Este un proiect care are nevoie de vizibilitate pentru că, prin artă, sensibilizăm publicul pe o temă legată de sănătate și prevenție.” – spune Cătălina Florescu, inițiatoarea proiectului.
Spectacolul va fi prezentat în continuare în luna iunie la ARCUB – Sala Mare, în zilele de 8 și 9 iune ora 19.00, 16 iunie la Centrul Cultural Reduta Brașov, ora 19.30 și pe 24 iunie, ora 20 la FABER, Timișoara.
După textul dramatic „Cancer, Choreographed” de Cătălina Florescu
Concept: Cosmin Manolescu
Coregrafie și interpretare: Cosmin Manolescu, Cristina Lilienfeld
Compoziție muzicală originală: Sabina Ulubeanu
Video design: Cinty Ionescu
Light design și live DJ: Alexandros Raptis
Foto: Alina Ușurelu
Durată aproximativă: 100’
Cosmin Manolescu este coregraf și designer de experiențe, director executiv al Fundației Gabriela Tudor. Crede profund că dansul contemporan este o formă de artă care poate schimba în mod pozitiv viața oamenilor, indiferent de vârstă, sex, probleme sau identitate. Din 1997, a jucat un rol important în dezvoltarea dansului contemporan în România și în crearea Centrului Național de Dans București (2004). Debutează în calitate de coregraf în 1994 în cadrul Grupului Marginalii. Spectacolele și proiectele sale sale au fost prezentate cu succes la București, New York, Paris, Lyon, Roma, Dublin, Porto, Amsterdam, Beirut, Riga, Seattle, Lisabona ș.a. În perioada 2012-2015 a fost director artistic al spațiului-laborator ZonaD – studio Paradis Serial unde a realizat diferite ateliere, rezidențe și proiecte pentru publicul larg. Din 2014 începe să-și dezvolte o metodă proprie de lucru – corpul emoțional, o abordare holistică a corpului care include atingere, exerciții de yoga, mișcări senzoriale subtile, pe care o predă în țară și în străinătate și o folosește în spectacolele sale. În prezent este interesat de proiecte experimentale care leagă corpul cu orașul, peisajul, natura și well-being. În 2017 a lansat proiectul copac “Dans-Wanderer”, care vorbește despre filozofia călătoriilor experiențiale și descoperirea necunoscutului. Din 2017 organizează anual călătorii emoționale și retreat-uri de dans în India, Japonia, Portugalia și Grecia iar în 2019 creează spectacolul “Simple Plăceri”, sub forma unei drumeții performative la Cascada Urlătoarea. Din 2019 organizează regulat rezidențele Gabriela Tudor în Portugalia și România. Din 2020 este inițiator, membru co-fondator și co-director al colectivului AREAL | spatiu pentru dezvoltare coregrafică cu care realizează în 2021 spectacolul “În căutarea corpului pierdut” și în martie 2023 piesa “Flori, pietre și alți demoni”. In 2020 inițiează AREAL spațiu pentru dezvoltare coregrafică pe care-l conduce în mod colectiv cu Cristina Lilienfeld, Alexandra Bălășoiu și Valentina De Piante
Cristina Lilienfeld a studiat coregrafia și psihologia căutând în permanență punctul în care cele două discipline se întâlnesc. În ultimii ani a colaborat și continuă să lucreze cu diferiți coregrafi și dansatori dar și cu artiști vizuali și muzicieni făcând parte din mai multe grupuri artistice interdisciplinare. Spectacolele semnat de ea, precum și numeroasele spectacole în care dansează, continuă să fie prezentate pe scenele din București, din țară și internaționale. A colaborat într-o multitudine de proiecte cu coregrafi precum: Cosmin Manolescu, Mihaela Alexandra Dancs, Benno Voorham, Mădălina Dan, Andreea Novac, Andreea Belu, Smaranda Găbudeanu, Virginia Negru etc., cu artiști vizuali: Dilmana Yordanova, Mihaela Kavdanska, Alina Ușurelu etc., muzicieni: Diana Rotaru, Irinel Anghel, Vlaicu Golcea, Kamer Art, LeVant, trupa Fierbinteanu etc., scriitori: Răzvan Țupa, Andra Rotaru, precum și cu numeroși actori și regizori. În 2021 a lucrat cu renumitul coregraf Anjelin Preljocaj în cadrul unui proiect internațional care a avut loc în Aix en Provence, Franța. În ultimii ani a călătorit și lucrat în țări precum: Portugalia, Ghana, Italia, Franța, Germania, UK, Serbia, SUA, Luxembourg. În prezent este membru co-fondator al Colectivului AREAL – spațiu pentru dezvoltare coregrafică.
Cătălina Florescu este absolventă a Facultăţii de Litere din cadrul Universităţii din Bucureşti. Locuiește în Statele Unite, unde a obţinut un masterat şi un doctorat în literatură comparată, specializându-se în critica de teatru şi medicina umanistă. Predă cursuri de teatru şi literatură la Pace University în Manhattan, NY. Este autoare a mai multor cărţi catalogate la celebra Library of Congress din Washington, DC, precum și la universități faimoase (Harvard, Stanford, Columbia, Princeton, UCLA, etc.): Transacting Sites of the Liminal Bodily Spaces (critică de teatru și film; medicină umanistă), Disjointed Perspectives on Motherhood (critică feministă; critică culturală și interdisciplinară), Of Silences in Munch, Beckett, Hopper, and Hanson (A Monograph) (filosofie existențială și ontologică; tratat despre tăcere; critică culturală și interdisciplinară); The Night I Burned My Origami Skin (volum de poezii), Transnational Narratives in Englishes of Exile (exil în literatură și artă; critică culturală).