Primăria Municipiului București prin ARCUB lansează în data de 4 iulie 2017, Programul de microgranturi pentru proiectele comunitare 2017

 

Rezultate finale

Rezultatele jurizarii din data de 18.09.2017

 

Rezultatele selecției ideilor de proiecte din prima etapă a Programului de Microgranturi pentru proiecte comunitare

Rezultatele jurizarii din data de 15.08.2017

Hotărârea juriului privind rezultatele selecției de idei de proiecte, respectiv de selecție de proiecte poate fi contestată în termen de 3 zile de la anunțarea publică a rezultatelor.

Contestațiile vor fi transmise la Fundația Comunitară București (cristina.vaileanu@fundatiacomunitarabucuresti.ro) până la termenul menționat mai sus, și se soluționează în termen de maxim 3 zile de la primire, de comisia de soluționare a contestațiilor, formată din 3 specialiști independenți.

 

Aflat la cea de-a doua ediție, Programul de microgranturi pentru proiecte comunitare, (denumit în 2016 Generator și integrat în cadrul candidaturii București 2021) vizează oferirea de microgranturi pentru grupuri de inițiativă, cetățeni implicați în viața comunității și grupuri informale formate din minimum trei persoane, care nu sunt constituite juridic, dar care au în comun o viziune și un proiect și își asumă implementarea integrală a respectivului proiect. Ca și anul trecut, programul de microgranturi este implementat în parteneriat cu Fundația Comunitară București.

Valoarea totală a fondului se ridică la suma de 135.000 LEI brut, care va putea fi alocata unui număr maxim de 15 proiecte de activare culturală. Un grup poate înscrie un număr maxim de trei proiecte, dintre care un singur proiect va putea fi selectat pentru finanțare. Fiecare proiect selectat va primi suma maximă de 9.000 LEI brut.

Proiectele selectate vor fi implementate sub directa coordonare a aplicanților, iar bugetul proiectului va fi transferat în 3 tranșe: 35% avans (înainte de începerea perioadei de implementare), 35% (în funcție de ritmul de implementare) și 30% (după finalizarea proiectului).

Programul de microgranturi urmărește:

  • Activarea potențialului local de producție culturală prin încurajarea proiectelor mici, dar fezabile;
  • Coagularea comunității în jurul unui proiect cultural comun, în beneficiul tuturor și gestionat prin colaborare și implicare voluntară;
  • Încurajarea unei abordări de jos în sus, privind asumarea spațiul public și implicarea locuitorilor în viața comunității;
  • Regândirea relației dintre locuitori și instituțiile publice de cultură, văzute ca potențiali parteneri în animarea vieții din cartiere, prin dezvoltarea unei relații de încredere și colaborare.

 

Pot depune idei de proiecte grupuri de inițiativă, cetățeni și grupuri informale de vecini sau persoane fizice care intenționează să dezvolte un proiect cu potențial de coagulare a comunităților la nivelul cartierelor din București.

  • Pot aplica grupurile formate din membri ai unor organizații deja existente, cu condiția ca ideea de proiect să nu aparțină respectivei organizații.

Se pot depune proiecte care vizează:

  • Activități interactive culturale și comunitare care să stimuleze participarea civică și care să includă prioritățile cartierului și diverse practici culturale, să crească accesul la spațiile publice, să reducă barierele și birocrația care îl limitează;
  • Ateliere, expoziții, proiecții de film, cursuri, discuții de grup, prezentări, activități sportive, închiderea străzilor în weekend pentru diverse activități comunitare: gătit în comun, prânzuri comunitare, competiții sportive etc.

Sunt încurajate în mod special ideile de proiecte care vizează cartierele periferice și implică grupuri dezavantajate sau cu risc de marginalizare.

CALENDAR 2017

Etapa 1: Propunerea de idei

Campania de înscriere a ideilor de proiecte: 4 iulie – 6 august 2017 (până la ora 23:59)

Etapa 2: Selecția de idei

Selecția propunerilor de idei: 2 – 15 august

Anunțul aplicațiilor selectate pentru programul de suport: 16 august

Depunerea și soluționarea contestațiilor: 16 – 20 august

Confirmarea aplicațiilor selectate: 21 august

Etapa 3: Incubatorul de proiecte

22 august – 3 septembrie (6 ateliere de lucru pe 25, 26 și 27 august și pe 1, 2 și 3 septembrie)

Etapa 4 – Selecția proiectelor finaliste

Depunerea proiectelor finale: 10 septembrie

Selecția proiectelor finaliste: 11 – 18 septembrie

Depunerea și soluționarea contestațiilor: 19 – 22 septembrie

Confirmarea aplicațiilor selectate: 25 septembrie

Semnarea contactelor: 25 – 29 septembrie

Etapa 5 – Realizarea proiectelor finaliste

Perioada de implementare a proiectelor: 30 septembrie – 1 decembrie

Raportare finală: 4 – 8 decembrie

Rambursarea se va face până la data de 15 decembrie

 

[vc_row row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” text_align=”center” background_image_as_pattern=”without_pattern” css=”.vc_custom_1465284856861{margin-top: 40px !important;float:left;width:785px;}”][vc_column width=”5/6″][vc_button title=”Anunțul public privind lansarea Programului Microgranturi” target=”_self” color=”btn-success” icon=”none” size=”btn-large” href=”https://arcub.ro/microgranturi-2017/anuntul-public-privind-lansarea-programului-microgranturi/” el_class=”microbutton”][vc_empty_space height=”Anunț public privind lansarea Programului de microgranturi pentru proiecte comunitare pentru anul 2017 ” el_class=”ARCUB – Centrul de Proiecte Culturale al Municipiului București lansează în data de 4 iulie 2017, Programul de microgranturi pentru proiectele comunitare 2017, un apel de idei urmat de un incubator de proiecte comunitare adaptate nevoilor cartierelor Bucureștiului. Proiectul inițiat de ARCUB și implementat în parteneriat cu Fundația Comunitară București are scopul de a contribui la descentralizarea ofertei culturale din oraș și are în vedere consolidarea și dezvoltarea capacității de organizare și acțiune a grupurilor informale și a persoanelor cu spirit de inițiativă și interes în dezvoltarea sectorului creativ din cartierele bucureștene. Programul vizează oferirea de microgranturi, în urma procesului de selecție, pentru grupuri de inițiativă, vecini și prieteni împlicați în viața comunității. Valoarea totală a fondului se ridică la suma de 135.000 RON brut, care va putea fi alocată unui număr maxim de 15 proiecte de activare culturală. Fiecare proiect selectat va primi suma maximă de 9.000 RON brut. Proiectele selectate vor fi implementate sub directa coordonare a aplicanților, iar bugetul proiectului va fi transferat în 3 tranșe: 35% avans (înainte de începerea perioadei de implementare), 35% (în funcție de ritmul de implementare) și 30% (după finalizarea proiectului). Programul de microgranturi urmărește: • Activarea potențialului local de producție culturală prin încurajarea proiectelor mici, dar fezabile; • Coagularea comunității în jurul unui proiect cultural comun, în beneficiul tuturor și gestionat prin colaborare și implicare voluntară; • Încurajarea unei abordări de jos în sus, privind asumarea spațiul public și implicarea locuitorilor în viața comunității; • Regândirea relației dintre locuitori și instituțiile publice de cultură, văzute ca potențiali parteneri în animarea vieții din cartiere, prin dezvoltarea unei relații de încredere și colaborare. CE ESTE PROGRAMUL DE MICROGRANTURI PENTRU PROIECTE COMUNITARE? Aflat la cea de-a doua ediție, Programul de microgranturi pentru proiecte comunitare (denumit în 2016 Generator și integrat în cadrul candidaturii București 2021) este un rezultat direct al identificării nevoilor, dar și a oportunităților culturale în cartierele bucureștene, și este unul dintre instrumentele de susținere a participării cetățenilor în dezvoltarea orașului. CINE POATE ÎNSCRIE IDEI DE PROIECTE? • Grupuri de inițiativă, cetățeni și grupuri informale de vecini sau persoane fizice care intenționează să dezvolte un proiect cu potențial de coagulare a comunităților la nivelul cartierelor din București. Acestea trebuie să fie grupuri de minimum trei persoane, care nu sunt constituite juridic, dar care au în comun o viziune și un proiect și își asumă implementarea integrală a respectivului proiect; • Același grup poate înscrie un număr maxim de 3 idei de proiecte, dar, în acest caz, doar o singură idee va putea fi selectată pentru finanțare; • Pot aplica grupurile formate din membri ai unor organizații deja existente, cu condiția ca ideea de proiect să nu aparțină respectivei organizații. CE FEL DE IDEI DE PROIECTE CĂUTĂM? • Activități interactive culturale și comunitare care să stimuleze participarea civică și care să includă prioritățile cartierului și diverse practici culturale, să crească accesul la spațiile publice, să reducă barierele și birocrația care îl limitează; • Ateliere, expoziții, proiecții de film, cursuri, discuții de grup, prezentări, activități sportive etc.; închiderea străzilor în weekend pentru diverse activități comunitare: gătit în comun, prânzuri comunitare, competiții sportive etc. Încurajăm în mod special ideile de proiecte care vizează cartierele periferice și implică grupuri dezavantajate sau cu risc de marginalizare. CALENDAR 2017 Etapa 1: Propunerea de idei Campania de înscriere a ideilor de proiecte: 4 iulie – 1 august 2017 (până la ora 23:59) Etapa 2: Selecția de idei Selecția propunerilor de idei: 2 – 15 august Anunțul aplicațiilor selectate pentru programul de suport: 16 august Depunerea și soluționarea contestațiilor: 16-20 august Confirmarea aplicațiilor selectate: 21 august Etapa 3: Incubatorul de proiecte 22 august – 3 septembrie (6 ateliere de lucru pe 25, 26 și 27 august și pe 1, 2 și 3 septembrie) Etapa 4 – Selecția proiectelor finaliste Depunerea proiectelor finale: 10 septembrie Selecția proiectelor finaliste: 11- 18 septembrie Depunerea și soluționarea contestațiilor: 19 – 22 septembrie Confirmarea aplicațiilor selectate: 25 septembrie Semnarea contactelor: 25 – 29 septembrie Etapa 5 – Realizarea proiectelor finaliste Perioada de implementare a proiectelor: 30 septembrie – 1 decembrie Raportare finală: 4 – 8 decembrie Rambursarea se va face până la data de 15 decembrie ECHIPA ARCUB”][vc_button title=”Calendar” target=”_self” color=”btn-success” icon=”none” size=”btn-large” href=”https://arcub.ro/microgranturi-2017/calendar/” el_class=”microbutton”][vc_empty_space height=”5px” el_class=”Etapa 1: Propunerea de idei Campania de înscriere a ideilor de proiecte: 4 iulie – 1 august (până la ora 23:59) Detalii: Așteptăm idei incipiente și propuneri de proiecte din partea unor grupuri de inițiativă, cetățeni și grupuri informale de vecini sau persoane fizice care intenționeză să dezvolte un proiect cu potențial de coagulare a comunităților la nivelul cartierelor din București. Proiectele trebuie să se încadreze într-un buget de până la 9000 RON brut. Este necesară completarea formularului online până pe 1 august 2017, ora 23:59. Instrucțiunile de completare a formularului online pot fi vizualizate aici. Etapa 2: Selecția de idei Selecția propunerilor de idei: 2-15 august Anunțul aplicațiilor selectate pentru programul de suport: 16 august Depunerea și soluționarea contestațiilor: 16-20 august Confirmarea aplicațiilor selectate: 21 august Detalii: Vom selecta până la 15 idei de proiecte ai căror inițiatori vor fi invitați să participe în perioada imediat următoare la un program intensiv de suport gândit sub forma unui incubator și destinat dezvoltării proiectelor propriu-zise. Lista celor 15 idei va fi publicată pe site-urile www.arcub.ro și www.fundatiacomunitarabucuresti.ro, până cel târziu pe 21 august 2017. Selecția ideilor de proiecte va fi realizată de către o comisie de selecție formată din persoane independente și cu experiență în domeniu. Etapa 3: Incubatorul de proiecte 22 august – 3 septembrie (6 ateliere de lucru pe 25, 26 și 27 august și pe 1, 2 și 3 septembrie) Detalii: Între 22 august – 3 septembrie va avea loc incubatorul de proiecte care vizează propunerile selectate, ai căror inițiatori au confirmat disponibilitatea de a participa la întregul program al incubatorului. Vor avea loc 6 ateliere de lucru, în timpul cărora participanții vor primi sprijin pentru transpunerea ideilor lor în proiecte fezabile. Atelierele vor viza: • designul proiectului; • managementul de proiect și managementul financiar; • implicarea comunității; • comunicarea; • dialogul și feedbackul pe proiect la nivelul grupurilor de inițiativă participante. În această perioadă, participanții își vor scrie proiectele, inclusiv bugetul proiectului și, până pe 10 septembrie, vor depune online proiectele finalizate pentru evaluarea finală. Atelierele din cadrul incubatorului de proiecte se vor desfășura la sediul ARCUB din str. Lipscani 84 – 90, București. Etapa 4 – Selecția proiectelor finaliste Depunerea proiectelor finale: 10 septembrie Selecția proiectelor finaliste: 11- 18 septembrie Depunerea și soluționarea contestațiilor: 19 – 22 septembrie Confirmarea aplicațiilor selectate: 25 septembrie Semnarea contactelor: 25 – 29 septembrie Detalii: Juriul va evalua proiectele finalizate, iar proiectele selectate pentru producție vor fi publicate pe site-urile www.arcub.ro și www.fundatiacomunitarabucuresti.ro până pe 25 septembrie 2017 cel târziu. Se vor produce doar proiectele care obțin cel puțin media 4 dintr-un maxim de 5. Eventualele contestații vor fi soluționate în perioada 19-22 septembrie 2017. Semnarea contractelor de producție/comandă se va realiza în perioada 25-29 septembrie 2017. Etapa 5 – Realizarea proiectelor finaliste Perioada de implementare a proiectelor: 30 septembrie – 1 decembrie Raportare finală: 4 – 8 decembrie Rambursarea se va face până la data de 15 decembrie Detalii: În perioada 30 septembrie – 1 decembrie 2017 va avea loc implementarea proiectelor. Monitorizarea procesului de implementare și evaluarea rezultatelor proiectelor selectate vor fi asigurate de către Fundația Comunitară București. Proiectele selectate vor fi implementate sub directa coordonare a aplicanților, iar bugetul proiectului va fi transferat în 3 tranșe: 35% avans (înainte de începerea perioadei de implementare), 35% (în funcție de ritmul de implementare) și 30% (după finalizarea proiectului). Documentele de contractare și ghidul de decont financiar pot fi descărcate de aici.”][vc_button title=”Regulament” target=”_self” color=”btn-success” icon=”none” size=”btn-large” href=”https://arcub.ro/microgranturi-2017/regulament/” el_class=”microbutton”][vc_empty_space height=”JURIZAREA IDEILOR. CRITERII DE ELIGIBILITATE ȘI SELECȚIE PENTRU ETAPA 1: PROPUNEREA DE IDEI” el_class=”Eligibilitatea propunerilor de idei va fi verificată de către Fundația Comunitară București care va analiza formularul de înscriere completat, aplicantul și proiectul după următoarele criterii: Formularul de înscriere • Este completat în limba română; • Este completat integral, în toate secțiunile sale; • Este completat până cel târziu pe data de 1 august 2017, ora 23:59 (cu excepția cazului în care organizatorii anunță în mod public prelungirea perioadei de aplicații). Aplicantul: • Grupul are în componența sa minimum trei membri, cu roluri active în dezvoltarea și implementarea proiectului. Proiectul: • Urmează să fie implementat în București; • Se adresează unei comunități dintr-un cartier bucureștean; • Este de interes general și nu realizează activități cu scop comercial sau de natură politică; • Permite implicarea activă a membrilor comunității în dezvoltarea, realizarea sau utilizarea proiectului; • Poate avea ca parteneri diverse organizații, dar aparține grupului și nu respectivelor organizații. JURIZAREA PROIECTELOR. CRITERII DE SELECȚIE PENTRU ETAPA 2 – SELECȚIA DE IDEI DE PROIECTE Nr. Criteriu de evaluare Punctaj Pondere Medie 1 Proiectul răspunde la o nevoie culturală, de recreere, socializare sau de petrecere a timpului liber în cartier. 5 40% 2 Proiectul presupune implicarea vecinilor în dezvoltarea ideii propuse. 5 25% 3 Proiectul încurajează colaborarea între mai multe grupuri de vârstă. 5 5% 4 Proiectul prevede mobilizarea unor resurse* din comunitate: de la expertiza locală punctuală (grădinărit, mecanică, sport), până la spații** neutilizate sau care pot fi folosite, temporar, în alt scop. *resurse: magazine de cartier, locuitori cu vechime, expertiză punctuală, spații alternative. **spații: scara de bloc, centrala termică, zonele verzi dintre blocuri, acoperișul blocului, maidanul, curtea școlii, curtea bisericii, parcurile etc. 5 15% 5 Proiectul se inspiră din sau explorează istoricul cartierului. 5 5% 6 Proiectul implică grupuri dezavantajate sau cu risc de marginalizare și/sau se adresează unui cartier periferic. 5 5% 7 Proiectul utilizează, chiar și temporar, spații publice nefolosite/subutilizate sau conferă o utilitate alternativă unui spațiu existent. 5 5% 8 Comentariile juriului – – TOTAL 35 100% 5 Ideile de proiectele se vor nota de la 1 la 5 după cum urmează: 1 – proiectul nu întrunește deloc acest criteriu de selecție 2 – proiectul întrunește parțial acest criteriu de selecție 3 – proiectul întrunește acest criteriu de selecție, însă nu în mod satisfăcător 4 – proiectul întrunește în mod satisfăcător acest criteriu de selecție 5 – proiectul întrunește în totalitate acest criteriu de selecție JURIZAREA PROIECTELOR. CRITERII DE SELECȚIE PENTRU ETAPA 4 – SELECȚIA PROIECTELOR FINALISTE Nr. Criteriu de selecție Punctaj Pondere Medie 1 Scopul proiectului este clar și realizabil. Activitățile/metodele propuse sunt clar descrise și conduc la realizarea rezultatelor în perioada de timp asumată. 5 15% 2 Implicarea activă a locuitorilor din cartier este descrisă și realistă. 5 20% 3 Rezultatele proiectului sunt clare, relevante pentru grupul țintă/comunitatea locală și măsurabile. Rezultatele sunt evaluabile prin metode clare și corespunzătoare. 5 20% 4 Sunt prevăzute posibile riscuri precum și soluții de a le contracara. Proiectul este realist și are șanse mari să fie pus în practică. 5 15% 5 Bugetul este clar și realist. 5 15% 6 Abordarea proiectului cuprinde elemente inovatoare. 5 5% 7 Planul de comunicare al proiectului este clar și relevant pentru rezultatele prevăzute și pentru grupurile țintă. 5 10% TOTAL 35 100% 5 Proiectele se vor nota de la 1 la 5 după cum urmează: 1 – proiectul nu întrunește deloc acest criteriu de selecție 2 – proiectul întrunește parțial acest criteriu de selecție 3 – proiectul întrunește acest criteriu de selecție, însă nu în totalitate/nu în mod satisfăcător 4 – proiectul întrunește în mod satisfăcător acest criteriu de selecție 5 – proiectul întrunește în totalitate acest criteriu de selecție NOTĂ: Vor fi produse doar proiectele care obțin cel puțin media 4 dintr-un maxim de 5. SOLUȚIONAREA CONTESTAȚIILOR Hotărârea juriului privind rezultatele selecției de idei de proiecte, respectiv de selecție de proiecte poate fi contestată în termen de 3 zile de la anunțarea publică a rezultatelor. Contestațiile se depun sau vor fi transmise la Fundația Comunitară București până la termenul menționat mai sus, și se soluționează în termen de maxim 3 zile de la primire, de comisia de soluționare a contestațiilor, formată din 3 specialiști independenți. Rezultatele finale – după soluționarea contestațiilor depuse – vor fi făcute publice, în termen de 24 de ore de la finalizarea lucrărilor comisiei, la adresa www.arcub.ro. Pentru etapa selecției de idei (etapa 2), perioada de depunere și soluționare a contestațiilor este 16-20 august 2017. Pentru etapa selecției proiectelor ce vor fi produse (etapa 4) perioada de depunere și solutionare a contestațiilor este 19 – 22 septembrie 2017. JURIU Componența juriului Comisia de selecție al programului de microgranturi este formată din 5 persoane: Vera Marin – arhitect urbanist, lector universitar, președinte, Asociația pentru Tranziție Urbană Anca Râpeanu – bibliolog, manager, Biblioteca Metropolitană București Irina Paraschivoiu – specialist în dezvoltare urbană și regională, co-fondator UrbanInc Vlad Tăușance – specialist în comunicare online, strateg Argo Media, co-fondator Creative Fitness Studio, Fundația Friends For Friends Roxana Bedrule – manager cultural, coordonator grupuri de lucru pentru programul de candidatură a Bucureștiului la titlul de Capitală Europeană a Culturii, București 2021 Comisia de soluționare a contestațiilor este formată din: Oana Preda – director, CeRe Rucsandra Pop – artist independent și director de program, Asociația pentru Relații Comunitare Luiza Zamora – istoric de artă și coordonator Fondul Științescu, Federaţia Fundaţiile Comunitare din România Politica de evitare a conflictului de interese Membrii juriului nu pot aplica în competiție, direct sau indirect. În măsura în care un membru al juriului cunoaște și este direct interesat de unul dintre proiecte, se va abține de la punctare și dezbateri în ceea ce privește proiectul respectiv.”][vc_button title=”Instrucțiuni de Completare a Formularului online” target=”_self” color=”btn-success” icon=”none” size=”btn-large” href=”https://arcub.ro/instructiuni-de-completare-formularului-online/” el_class=”microbutton”][vc_empty_space height=”5px”][vc_button title=” Ghidul de Contractare și Decont Financiar” target=”_self” color=”btn-success” icon=”none” size=”btn-large” href=”https://arcub.ro/microgranturi-2017/ghidul-de-contractare-si-decont-financiar/” el_class=”microbutton”][vc_empty_space height=”5px”][vc_button title=”Juriu” target=”_self” color=”btn-success” icon=”none” size=”btn-large” href=”https://arcub.ro/microgranturi-2016/despre-fundatia-comunitara-bucuresti/” el_class=”microbutton”][vc_empty_space height=”5px” el_class=”Comisia de selecție al programului de microgranturi este formată din 5 persoane: Vera Marin – arhitect urbanist, lector universitar, președinte, Asociația pentru Tranziție Urbană Anca Râpeanu – bibliolog, manager, Biblioteca Metropolitană București Irina Paraschivoiu – specialist în dezvoltare urbană și regională, co-fondator UrbanInc Vlad Tăușance – specialist în comunicare online, strateg Argo Media, co-fondator Creative Fitness Studio, Fundația Friends For Friends Roxana Bedrule – manager cultural, coordonator grupuri de lucru pentru programul de candidatură a Bucureștiului la titlul de Capitală Europeană a Culturii, București 2021 Comisia de soluționare a contestațiilor este formată din: Oana Preda – director, CeRe Rucsandra Pop – artist independent și director de program, Asociația pentru Relații Comunitare Luiza Zamora – istoric de artă și coordonator Fondul Științescu, Federaţia Fundaţiile Comunitare din România Politica de evitare a conflictului de interese Membrii juriului nu pot aplica în competiție, direct sau indirect. În măsura în care un membru al juriului cunoaște și este direct interesat de unul dintre proiecte, se va abține de la punctare și dezbateri în ceea ce privește proiectul respectiv.”][vc_button title=”Contact” target=”_self” color=”btn-success” icon=”none” size=”btn-large” href=”https://arcub.ro/microgranturi-2017/contact/” el_class=”microbutton”][/vc_column][vc_column width=”1/6″][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”grid” text_align=”center” background_image_as_pattern=”without_pattern” css=”.vc_custom_1465897201018{margin-top: 60px !important;margin-bottom: 60px !important;}”][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Zona de inspirație Microgranturi

[/vc_column_text][vc_separator type=”small” position=”center” width_in_percentages=””][vc_column_text css=”.vc_custom_1495532103581{margin-bottom: 20px !important;}”]

Vă prezentăm proiectele produse în prima ediție a programului, denumită Generator și dezvoltată în cadrul București 2021.

Aceste idei au un scop pur ilustrativ și nu trebuie considerate rețete perfecte pentru proiectele care vor fi sprijinite prin Programul de Microgranturi pentru proiecte comunitare.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”yes” type=”full_width” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” background_color=”#ffffff”][vc_column width=”1/1″][vc_basic_grid post_type=”post” max_items=”10″ style=”all” items_per_page=”10″ show_filter=”” element_width=”3″ gap=”0″ orderby=”date” order=”DESC” filter_source=”category” filter_style=”default” filter_align=”center” filter_color=”grey” filter_size=”md” button_style=”rounded” button_color=”blue” button_size=”md” arrows_design=”none” arrows_position=”inside” arrows_color=”blue” paging_design=”radio_dots” paging_color=”grey” loop=”” autoplay=”-1″ item=”basicGrid_NoAnimation” grid_id=”vc_gid:1495012990544-febbc2e1-924a-2″ taxonomies=”387″][/vc_column][/vc_row]

Abonează-te la newsletter-ul ARCUB

pentru a afla noutăți despre evenimentele noastre