Târgul de Crăciun „Urban Christmas Market” este o inițiativă a Primăriei Capitalei implementată de ARCUB, care are loc în perioada 6-23 decembrie 2021 în spațiile Hanului Gabroveni. Târgul urmărește deschiderea unei platforme de promovare a activității sectorului creativ din București cu ocazia sărbătorii Crăciunului. Târgul își propune să ofere posibilitatea de expunere și vânzare pentru produsele realizate de mici producători locali din sectorul creativ și să încurajeze și să susțină astfel activitatea acestora.
Secțiuni
Târgul va avea mai multe secțiuni care vizează diferite domenii din sectorul creativ:
- Makers’ Market – secțiune dedicată creatorilor de produse originale, unicat, obiecte de design;
- Education Corner – secțiune care include ateliere pentru copii (de confecționat decorațiuni pentru Crăciun, de caligrafie, de muzică etc.)
- Food & Drinks Corner – secțiune dedicată vendorilor de street food & drinks sau vânzătorilor de produse alimentare (artizanale).
Parteneri
Apelul se adresează persoanelor juridice fără scop lucrativ, care sunt interesați să devină parteneri în organizarea evenimentului „Urban Christmas Market”.
Categorii de produse
Aplicanții/Partenerii trebuie să includă un portofoliu de minim 5 expozanți care se încadrează într-una din următoarele categorii*:
- Produse nealimentare
- Obiecte decorative (mic mobilier, corpuri de iluminat, obiecte din ceramică/sticlă, ilustrații, sculpturi, tablouri etc.);
- Bijuterii;
- Articole vestimentare și accesorii;
- Cosmetice naturale;
- Decorațiuni de Crăciun;
- Cărți, albume, viniluri, articole papetărie;
- Articole pentru copii.
- Produse alimentare
- Dulciuri, miere, siropuri, ceaiuri, alte produse artizanale;
- Băuturi calde (ceai, cafea, ciocolată caldă, vin fiert).
Condiții de eligibilitate
Condițiile minime și obligatorii de calificare a Aplicantului sunt:
- Aplicantul este entitate juridică înființată și/sau care funcționează în condițiile legii române, fără scop lucrativ (ONG);
- Aplicantul și-a îndeplinit obligațiile cu privire la plata contribuțiilor la bugetul de stat consolidat și la bugetul local sau plata altor taxe sau contribuții, după caz, în conformitate cu prevederile legale în vigoare (Declarație pe proprie răspundere);
- Aplicantul face dovada experienței sale în organizarea de târguri/ evenimente cultural – artistice cu componentă similară.
Calendar
Târgul de Crăciun „Urban Christmas Market” va fi organizat în perioada 6-23 decembrie 2021 la ARCUB – Hanul Gabroveni.
Selecția partenerilor pentru organizarea târgului tematic „Urban Christmas Market” se va desfășura conform următorului calendar:
- Termen limită pentru înscrieri: 25 noiembrie 2021;
- Comunicarea rezultatelor finale: 26 noiembrie 2021;
- Perioada de desfășurare a târgului: 6-23 decembrie 2021;
- Perioada de amenajare: 2-5 decembrie 2021;
- Perioada de demontare: 24 decembrie 2021 – 28 decembrie 2021.
Programul târgului „Urban Christmas Market” este de luni până duminică, în intervalul orar 12:00-21:00.
Criterii de evaluare
Propunerile primite vor fi analizate și selectate de către o Comisie de evaluare, constituită prin decizie internă a directorului instituție și formată dintr-un număr impar de membri.
Criteriile de evaluare și stabilire a propunerii câștigătoare, aplicabile de către membrii comisiei sunt:
- Experiența aplicantului în organizarea de evenimente similare;
- Diversitatea și calitatea produselor ce vor fi prezentate în cadrul târgului;
- Modul de prezentare a produselor expozanților propuși;
- Ponderea creatorilor autohtoni în ansamblul expozanților.
Modalitatea de înscriere
Organizațiile nonprofit interesate să devină parteneri în organizarea evenimentului „Urban Christmas Market” vor transmite propunerile lor până cel târziu la data de 25 noiembrie 2021, ora 15:00, la adresa de mail inscrieri@arcub.ro. Lista documentelor necesare înscrierii este disponibilă pe arcub.ro la secțiunea Proiecte – Festival.
Selecția ideilor finaliste din cadrul programului va fi anunțată pe 26 noiembrie 2021.
Pentru elaborarea unei propuneri coerente și fezabile, cei interesați pot programa vizite ale spațiului, cu o programare prealabilă cu 24 ore înainte de vizită, aceasta fiind transmisă la adresa înscrieri@arcub.ro până cel târziu la data de 23 noiembrie 2021.
***
Lista documentelor necesare pentru înscriere, Regulamentul de selecție și Formularul de înscriere sunt disponibile pe site-ul ARCUB, secțiunea Proiecte – Festival.