Între 10 și 16 octombrie are loc a 2-a ediție Creative Est, festivalul care aduce împreună industriile creative românești și est-europene într-o săptămână de învățare, networking și descoperire. Creative Est #2 explorează impactul comunităților și proiectelor creative în dezvoltarea urbană – cum ecosistemul creativ generează noi modele de conviețuire și dezvoltare economică în peisajul urban. Evenimentul central al festivalului va avea loc pe 15 și 16 octombrie la Industria Bumbacului București, într-o hală industrială ce nu a mai fost deschisă publicului larg până acum.

 

La ARCUB vor aveam loc următoatele evenimente:

MARȚI, 11 octombrie
Invest România: Exporting Creativity – a training on how to export creative products on international markets [Workshop]
ARCUB Gabroveni, Sala Arcelor
Program: 15:00 – 17:00
Traineri: George Pruteanu și George Stefan, consilieri InvestRomania

Invest România este agenția guvernamentală dedicată acordării de sprijin și consiliere investitorilor străini din România. Scopul Invest România este de a crește investițiile internaționale în sectoare autohtone precum – IT & Business, industria auto și aerospațială, agricultură, economie și industrii creative. Workshopul din cadrul Creative Est va prezenta, în premieră, o analiză referitor la nivelul investițiilor intrenaționale în industriile creative românești dar și detalii referitor la exportul de produse creative din România pe piețe internaționale.

Being in the coffee industry [dezbatere, cupping]
ARCUB Gabroveni, Sala Arcelor
Program: 17.30 – 19.30
Participanți: Origo, M60 Cafe, Boiler Coffee Shop, Steam Coffee Shop, Guido Coffee, Bloom Specialty Coffee
Domeniul cafelei de specialitate din România, un ecosistem în continuă creștere, format din prăjitorii, coffee-shopuri, cafenele sau școli de cafea, s-a dezvoltat în ultimii 3 ani sub forma unei industrii înfloritoare, ce beneficiază de atenție din partea investitorilor, a personalului specializat din HORECA și mai ales din partea consumatorilor. Fondatorii celor mai populare coffee-shopuri și prăjitorii de cafea din București se întâlnesc marți pentru a împărtăși din experiența dezvoltării unui business în industria cafelei. Întâlnirea e structurată sub forma unei degustări de cafea prin care vei învăța mult mai multe despre lumea cafelei într-un mod senzorial. Poți să-i cunoști pe cei care au deja un business în domeniul specialty coffee și să afli de la ei care sunt provocările susținerii unui astfel de proiect, care sunt pașii pe care trebuie să-i urmezi, care sunt tendințele naționale și internaționale care ghidează acest domeniu.

 

MIERCURI, 12 octombrie
From business idea to market success [workshop]
Program: 15:00 – 17:00
ARCUB Gabroveni, Sala Arcelor
Trainer: Paul Ghiță, co-fondator Mellow Drinks România, cu o experiență de 10 ani în consultanță și corporate finance

Timp de două ore Paul își va folosi expertiza din zona de business modelling, strategie, operațiuni și management financiar pentru a prezenta cu exemple concrete deciziile pe care un antreprenor trebuie să le ia pentru a dezvolta un business sustenabil, care să poată să se dezvolte și scaleze. Cunoscând îndeaproape zona industriilor creative, Paul va prezenta cadrul cel mai potrivit de a construi și implementa un business plan adaptat domeniul.

Mellow Drinks este compania care produce și distribuie sucuri naturale, obținute din fructe presate la rece.

Space continuum: Next wave of new digital media. Augmented, Virtual and Mixed Reality, 360 video and 3D scanning [workshop]
Program: 17:30 – 19:30
ARCUB Gabroveni, Sala Arcelor
Traineri: Cip Făcăeru – Augmented Space Agency, George Crețu – Cgartefact, Călin Costin – 3DSelfie.ro, Alexandru Dohotaru – RVR 360

Trăim într-o lume deja bine conectată ce împletește lumea fizica și cea digitală într-o singură țesătură.Domeniul digital VR [Realitatea Virtuală] creează experiențe imersive transpunându-ne în noi dimensiuni spațiale. Digitalul devine din ce în ce mai mobil și are capacitatea de a se proiecta în lumea fizică, prin intermediul realității mixte oferite de AR [Realitate Augmentată], care mediază legătura dintre spațiul fizic și cel virtual prin angajarea propriei noastre percepții senzoriale pentru a vizualiza și percepe date digitale.

Workshopul va prezenta rolul acestor tehnologii și al noilor ramuri emergente ale industriei creative digitale și totodată generatoare de noi soluții aplicabile în diverse industrii și contexte. Discuția va gravita în jurul multiplelor soluții de comunicare vizuală ce utilizează tehnologiile menționate și dezvoltate de startup-uri autohtone:

JOI, 13 octombrie

How to transform creativity into business [workshop]
Program: 12:30 – 14.30
ARCUB Gabroveni, Sala Arcelor
Intrare liberă

O discuție relaxată și informală despre pașii și așteptările unui business creativ, relația om-bancă, pragmatismul în afaceri și strategii de inovare. Workshop-ul va scoate în evidență latura umană a banking-ului. Trainerii sunt Alex Moise și Dragoș Ungureanu, de la Banca Transilvania, cu experință solidă în domeniul bancar și o înțelegere clară a industriilor creative. Un workshop util pentru cei care caută investitori sau soluții inovatoare de finanțare pentru produse de artă, design, tehnologie, arhitectură, modă sau gastronomie.

Running a business in architecture [workshop]
Program: 15:00 – 17:00
ARCUB Gabroveni, Sala Arcelor
Trainer: Edgar Kaare, CEO al companiei de urbanism și arhitectură Tajuruum din Tartu, Estonia

Un workshop despre cum să gestionezi un business de succes în domeniul urbanismului sau arhitecturii. Pornind de la experiența companiei Tajuruum, unul dintre cele mai cunoscute business-uri de urbanism și arhitectură din Tartu – Estonia, Edgar va împărtăși din experiența sa studenților interesați să-și deschidă un astfel de birou sau celor care vor să schimbe dinamica actualului business.

Being a gastronomy entrepreneur: food business insights [workshop]
Program: 17:30 – 19:30
ARCUB Gabroveni, Sala Arcelor
Bilet: 25 de lei prin eventbook.ro
Trainer: Roman Tugashev (Ucraina), antreprenor în industria gastronomică, fondator al proiectului Ulichnaya Eda, care aduce la un loc oamenii pasionați de street food printr-o serie de evenimente pe străzile din Kiev

Misiunea festivalului Ulichnaya Eda este de a populariza conceptul de street food printr-o perspectivă diferită a conceptului de mâncare pe străzile orașului, aducând o nouă formă de recreere în Ucraina. Proiectul fondat de Roman Tugashev include: Street Food Festival, Urban Holiday of Food, Kyiv Coffee Festival, White Nights. Un workshop în care Roman va împărtăși din experiența cu evenimente și business-uri de street food dar și din cunoștințele despre piețele gastronomice est-europene.

 

Vezi programul complet aici.
—-
Partener principal al creativității românești: Banca Transilvania

Festival are loc sub patronajul: Reprezentanței Comisiei Europene în România.

Investesc încredere: Ministerul Culturii, Primaria Municipiului BucurestiARCUB, Telekom Romania

Împărtășesc viziunea: Nod makerspace, Diploma, GEA Strategy & Consulting, Suedia Creativă, Romanian Design Council, Get in the Ring Romania, Wolfhouse Productions, DESCHIS Gastrobar, Institutul Polonez,Monograf, M60.

Parteneri media: Radio Guerrilla, UTV, Wall-Street, start-up.ro, Zeppelin, Iqads, Art7.