Cancer, Coregrafiat – special edition
ultimul spectacol al anului 2023 + premiera filmului
„post.revoluția corpului”

Ultima reprezentație a spectacolului de dans contemporan „Cancer, Coregrafiat” revine pe 11 septembrie, de la ora 20:00, la ARCUB, Sala Mare.

Spectacolul este regizat de Cosmin Manolescu & Paradis Serial, dedicat memoriei Rodica Dan, Gabriela Tudor și Dean Marijo Russell-O’Grady.
Intrarea este liberă, pe bază de rezervare la adresa de email info@dans.ro sau la numărul de WhatsUpp 0722 322 366.

Spectacolul „Cancer, Coregrafiat” este o călătorie emoțională cathartică și participativă între viață, moarte și dans. Co-produs de Fundația Gabriela Tudor și ARCUB cu sprijinul Institutului Cultural Româna din New York și creat de coregraful Cosmin Manolescu în primăvara anului 2023, spectacolul are în centrul atenției durerea și viziunile unui personaj masculin, care se confruntă cu boala cancerului de sân, o formă rară însă prezentă și la bărbați, mai puțin însă cunoscută și mediatizată în România. Spectacolul a fost creat pe baza textului cu același nume scris de dramaturga Cătălina Florescu din New York. Ultima reprezentație a anului 2023 va fi urmată de premiera filmului „30+ sau post.revoluția dansului” realizat de artista Alina Ușurelu despre cei 30 de ani de activitate artistică a coregrafului Cosmin Manolescu. 30 de ani în 30 de minute, o explorare emoționată a unui corp în continuă mișcare care-și caută în continuare viitorul.
* * *„A vorbi despre durere, despre moarte, despre lucrurile care ne transformă este uman și esențial în același timp, face cumva parte din experiența vieții. Prin acest proiect, inițiat de Cătălina Florescu și pus în scenă de mine într-o variantă participativă, mă întorc în zona dificilă a întâlnirii cu cancerul. Încercăm astfel să aducem o rază de speranță și să contribuim la înțelegerea modului în care putem lupta cu demonii și cu problemele societății contemporane. Nu te poți limita la a face doar spectacole de dans despre iubire și despre frumusețea vieții când oamenii mor lângă tine. În special după pandemie și în contextul războiului actual din Ucraina, cred că e necesar să abordăm și aspectele mai întunecate din noi, inclusiv perspectiva întâlnirii cu moartea. Spectacolul este construit ca un rollercoaster participativ și scopul este de a-i însoți pe oameni în acest traseu, de a oferi companie și empatie, pentru oameni și pentru viață. Pierderea Gabrielei Tudor în 2009 mi-a modificat radical viața, relația cu oamenii dar, cred eu, și cu dansul. Prin spectacolul „Cancer, Coregrafiat” și prin cursul WellDance încercăm să creăm un spațiu sigur de întâlnire, în care să vorbim prin dans și mișcare despre durerea acumulată în noi, oferind sprijin și acompaniament celor care au nevoie.” – Cosmin Manolescu în interviul realizat de Beatrice Lăpădat pentru Liternet.Ro care poate fi citit integral la adresa
https://atelier.liternet.ro/…/A-vorbi-despre-cancer

„Am ales să colaborez cu coregraful Cosmin Manolescu, pentru că cei care am trecut prin șocul pierderii celor dragi suntem marcați pe viață și, cu toate acestea, simțim că dorul nu poate să aibă ultimul cuvânt. Proiectul „Cancer, Coregrafiat” este unic în țară. Este rezultatul unei munci de cercetare care a început odată cu doctoratul meu în SUA și a continuat până astăzi. Este un proiect care are nevoie de vizibilitate pentru că, prin artă, sensibilizăm publicul pe o temă legată de sănătate și prevenție.” – spune Cătălina Florescu, inițiatoarea proiectului.Spectacolul este prezentat în parteneriat cu ARCUB în cadrul proiectului „Copacul vieții”, proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul programului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.


Spectacol creat după textul dramatic „Cancer, Choreographed” de Cătălina Florescu | Concept: Cosmin Manolescu | Coregrafie și interpretare: Cosmin Manolescu, Cristina Lilienfeld | Compoziție muzicală originală: Sabina Ulubeanu | Video design: Cinty Ionescu | Light design și live DJ: Alexandros Raptis | Foto: Alina Ușurelu | Durată aproximativă: 100’💫 +𝟑𝟎 𝐬𝐚𝐮 𝐩𝐨𝐬𝐭 𝐫𝐞𝐯𝐨𝐥𝐮𝐭̦𝐢𝐚 𝐜𝐨𝐫𝐩𝐮𝐥𝐮𝐢 (𝟐𝟎𝟐𝟑)


film documentar despre activitatea coregrafului Cosmin Manolescu
Realizat de Alina Ușurelu
Produs de Fundația Gabriela Tudor, 2023
Mulțumiri speciale: Ștefania Ferchedău, Florin Fieroiu, Alexandra Bălășoiu, Cristina LilienfeldÎn 2017, la aniversarea a 25 de ani de activitate cu Fundația Gabriela Tudor/Proiect DCM, Cosmin Manolescu realiza un volum de texte și eseuri sub titlul „Revoluția corpului”. Între timp au mai trecut 5 ani și o pandemie, prilej de noi proiecte, spectacole și filme, dar și de noi construcții colective, precum spațiul AREAL. Ocazie pentru artista vizuală Alina Ușurelu de a vizita universul său coregrafic printr-o incursiune în arhiva de filme, spectacole și interviuri realizate de-a lungul timpului dar și cele mai recente premiere. Film produs în conexiune cu spectacolul ”Cancer, Coregrafiat”, realizat și prezentat în premieră în 2023 la București, New York, New Jersey, Brașov și Timișoara, proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.

𝐂𝐨𝐬𝐦𝐢𝐧 𝐌𝐚𝐧𝐨𝐥𝐞𝐬𝐜𝐮 este coregraf și designer de experiențe, director executiv al Fundației Gabriela Tudor. Crede profund că dansul contemporan este o formă de artă care poate schimba în mod pozitiv viața oamenilor, indiferent de vârstă, sex, probleme sau identitate. Din 1997, a jucat un rol important în dezvoltarea dansului contemporan în România și în crearea Centrului Național de Dans București (2004). Debutează în calitate de coregraf în 1994 în cadrul Grupului Marginalii. Spectacolele și proiectele sale sale au fost prezentate cu succes la București, New York, Paris, Lyon, Roma, Dublin, Porto, Amsterdam, Beirut, Riga, Seattle, Lisabona ș.a. În perioada 2012-2015 a fost director artistic al spațiului-laborator ZonaD – studio Paradis Serial unde a realizat diferite ateliere, rezidențe și proiecte pentru publicul larg. Din 2014 începe să-și dezvolte o metodă proprie de lucru – corpul emoțional, o abordare holistică a corpului care include atingere, exerciții de yoga, mișcări senzoriale subtile, pe care o predă în țară și în străinătate și o folosește în spectacolele sale. În prezent este interesat de proiecte experimentale care leagă corpul cu orașul, peisajul, natura și well-being. În 2017 a lansat proiectul copac “Dans-Wanderer”, care vorbește despre filozofia călătoriilor experiențiale și descoperirea necunoscutului. Din 2017 organizează anual călătorii emoționale și retreat-uri de dans în India, Japonia, Portugalia și Grecia iar în 2019 creează spectacolul “Simple Plăceri”, sub forma unei drumeții performative la Cascada Urlătoarea. Din 2019 organizează regulat rezidențele Gabriela Tudor în Portugalia și România. Din 2020 este inițiator, membru co-fondator și co-director al colectivului AREAL | spatiu pentru dezvoltare coregrafică cu care realizează în 2021 spectacolul “În căutarea corpului pierdut” și în martie 2023 piesa “Flori, pietre și alți demoni”. In 2020 inițiează AREAL spațiu pentru dezvoltare coregrafică pe care-l conduce în mod colectiv cu Cristina Lilienfeld, Alexandra Bălășoiu și Valentina De Piante |
www.arealcolectiv.rowww.dans.rowww.danswanderer.ro

𝐂𝐫𝐢𝐬𝐭𝐢𝐧𝐚 𝐋𝐢𝐥𝐢𝐞𝐧𝐟𝐞𝐥𝐝 a studiat coregrafia și psihologia căutând în permanență punctul în care cele două discipline se întâlnesc. În ultimii ani a colaborat și continuă să lucreze cu diferiți coregrafi și dansatori dar și cu artiști vizuali și muzicieni făcând parte din mai multe grupuri artistice interdisciplinare. Spectacolele semnat de ea, precum și numeroasele spectacole în care dansează, continuă să fie prezentate pe scenele din București, din țară și internaționale. A colaborat într-o multitudine de proiecte cu coregrafi precum: Cosmin Manolescu, Mihaela Alexandra Dancs, Benno Voorham, Mădălina Dan, Andreea Novac, Andreea Belu, Smaranda Găbudeanu, Virginia Negru etc., cu artiști vizuali: Dilmana Yordanova, Mihaela Kavdanska, Alina Ușurelu etc., muzicieni: Diana Rotaru, Irinel Anghel, Vlaicu Golcea, Kamer Art, LeVant, trupa Fierbinteanu etc., scriitori: Răzvan Țupa, Andra Rotaru, precum și cu numeroși actori și regizori. În 2021 a lucrat cu renumitul coregraf Anjelin Preljocaj în cadrul unui proiect internațional care a avut loc în Aix en Provence, Franța. În ultimii ani a călătorit și lucrat în țări precum: Portugalia, Ghana, Italia, Franța, Germania, UK, Serbia, SUA, Luxembourg. În prezent este membru co-fondator al Colectivului AREAL – spațiu pentru dezvoltare coregrafică. |
www.arealcolectiv.rowww.cristinalilienfeld.ro

𝐂𝐚̆𝐭𝐚̆𝐥𝐢𝐧𝐚 𝐅𝐥𝐨𝐫𝐞𝐬𝐜𝐮 este absolventă a Facultăţii de Litere din cadrul Universităţii din Bucureşti. Locuiește în Statele Unite, unde a obţinut un masterat şi un doctorat în literatură comparată, specializându-se în critica de teatru şi medicina umanistă. Predă cursuri de teatru şi literatură la Pace University în Manhattan, NY. Este autoare a mai multor cărţi catalogate la celebra Library of Congress din Washington, DC, precum și la universități faimoase (Harvard, Stanford, Columbia, Princeton, UCLA, etc.): Transacting Sites of the Liminal Bodily Spaces (critică de teatru și film; medicină umanistă), Disjointed Perspectives on Motherhood (critică feministă; critică culturală și interdisciplinară), Of Silences in Munch, Beckett, Hopper, and Hanson (A Monograph) (filosofie existențială și ontologică; tratat despre tăcere; critică culturală și interdisciplinară); The Night I Burned My Origami Skin (volum de poezii), Transnational Narratives in Englishes of Exile (exil în literatură și artă; critică culturală). | http://www.catalinaflorescu.compoza Alina Ușurelu