Dacă aveți întrebări specifice pentru Programul de Finanțare nerambursabil „Bucureşti – Oraş deschis” vă rugăm să ni le trimiteți pe adresa finantare2021@arcub.ro.
Răspunsurile le veți găsi, în cel mai scurt timp, în această secțiune.
Pentru diversele achiziții cuprinse în proiect, este nevoie ca solicitantul să depună cele 3 oferte care fundamentează sumele incluse în buget?
Da, este nevoie de trei oferte. Conform procedurii de decontare a cheltuielilor, prevăzute la punctul 4.5 în Regulamentul privind acordarea finanțărilor nerambursabile pentru 2021, în functie de tipul cheltuielilor, se impun documente care să ateste efectuarea prospectului de piață și fundamentarea sumelor.
CV-urile participanților la proiect trebuie semnate?
Nu, nu este nevoie ca CV-urile să fie semnate.
Proiectele care au deja o co-finanțare AFCN confirmată sunt eligibile în cadrul apelului „Bucureşti – Oraş deschis”?
Conform Regulamentului, prin contribuție proprie se înțelege: cheltuieli eligibile presupuse de realizarea ofertei culturale suportate de către solicitantul finanțării, din surse proprii sau atrase.
Referitor la perioada de desfășurare a proiectelor, dacă premiera unui spectacol pe care vrem să-l realizăm are loc după data de 15 noiembrie 2021, va putea fi luată în considerare, având în vedere că producția piesei se va desfășura înaintea acestei date?
Conform punctului 2.3 Criterii de eligibilitate a ofertei culturale din cadrul Regulamentului, proiectul propus în cererea de finanțare poate fi considerat eligibil dacă:
- perioada de desfășurare a proiectului nu depășește data prevăzută în anunțul de participare, respectiv 15 noiembrie a anului calendaristic.
Nerespectarea acestor prevederi poate atrage după sine descalificare proiectului.
Justificarea finanțării proprii în cuantum de minim 5% din valoarea totală a proiectului poate fi justificată și prin existența co-finanțărilor atrase deja în proiect?
Da, se iau în calcul și fondurile atrase din alte finanțări cu condiția să fie decontate cheltuieli diferite.
Este necesar să includem în buget toate activitățile proiectului cultural (nu doar activitățile pentru care solicităm finanțare din partea ARCUB?)? Adică inclusiv cele pentru care am obținut deja finanțare?
Da, este necesar sa cuprindeți în buget toate activitățile proiectului cultural, nu doar activitățile pentru care solicitați finanțare din partea ARCUB.
Este nevoie ca actele constitutive ale solicitantului să fie parafate de un notar sau este suficient să fie semnate de reprezentantul legal?
Nu este nevoie ca documentele să fie autentificate la notar. Este suficientă semnătura reprezentatului legal.
Există o limită procentuală a onorariilor incluse în buget raportat la valoarea proiectului?
Nu există o limită procentuală legată de onorariile colaboratorilor. Onorariile se regăsesc la poziția 1 din Anexa 2 – Bugetul proiectului.
Dacă un certificat constatator a fost obținut în luna februarie a acestui an poate fi inclus în aplicație?
În măsura în care de la data emiterii certificatului constatator și până la data depunerii nu au intervenit modificări în cadrul societății, atunci certificatul poate fi folosit în cadrul prezentei sesiuni.
Cum se face încadrarea într-unul dintre cele niveluri de finanțare: proiecte mici/medii/mari?
Oferta culturală depusă se încadrează într-unul dintre cele trei nivelul în funcție de bugetul solicitat în cererea de finanțare.
Este suficient ca actele constitutive ale solicitantului să fie semnate digital de reprezentantul legal? Mai este necesară o altă certificare "conform cu originalul"?
Este suficientă semnătura electronică a reprezentantului legal.
În ceea ce privește formatul aplicației: documentele solicitate (formular, buget, CV-uri etc.) trebuie trimise într-un singur fișier pdf sau în fișiere separate? Dacă sunt prea mari pentru a fi atașate într-un mail este în regulă sa le trimitem prin wetransfer?
Documentele se pot trimite într-un singur document pdf. Dacă este prea mare, poate fi comprimat sau trimis prin wetransfer. Vă recomandăm să copiați link-ul de transfer în mailul în care trimiteți aplicația.
Dacă există alte documente în afară de cele obligatorii (portofolii de artiști, propuneri de identitate vizuală etc) - vor fi luate în calcul la evaluarea proiectelor?
Da, toate aceste documente pot fi anexate cererii de finanțare. Dacă sunt relevante în susținerea cerințelor din Regulament, cu siguranță vor fi luate în calcul.
Dacă contribuția proprie sau din alte surse este mai mare de 5%, dosarul de decont trebuie să includă documente justificative și pentru ce depășește 5% sau doar pentru cei 5%?
În dosarul de decont se vor include documente justificative doar pentru contribuția proprie de 5%.
În ce măsură pot fi adăugate linii bugetare noi pe parcursul desfășurării proiectului? În ce măsură se poate renunța la o linie bugetară (păstrând aceeași sumă totală contractată)?
Regulamentul prevede că pot avea loc 2 realocări bugetare de maxim 10% dintr-o linie bugetara modificată. În măsura în care cheltuielile sunt încadrate în categoria celor eligibile, se pot face orice modificări în condițiile prevăzute de regulamentul de finanțare.
Ce se întâmplă dacă pe parcursul proiectului apar finanțări noi? Bugetul poate fi ajustat?
Regulamentul prevede că pot avea loc 2 realocări bugetare de maxim 10% dintr-o linie bugetara modificată. În măsura în care cheltuielile sunt încadrate în categoria celor eligibile, se pot face orice modificări în condițiile prevăzute de regulamentul de finanțare.
În cazul în care în declaraţia de parteneriat se menționează faptul că partenerul "oferă cu titlu gratuit sala de concerte", mai este necesară încheierea unui alt acord de parteneriat din care să reiasă acest lucru?
Da, este nevoie de un contract/acord de parteneriat. Declarația este o promisiune de parteneriat, iar contractul reprezintă angajamentul cert.
Este eligibil pentru sesiunea de finanțare un festival care se termină pe 14 noiembrie? Sau trebuie luată în calcul și perioada de raportare?
Da, este eligibil. Conform punctului 2.3 al Regulamentului - Criterii de eligibilitate ale ofertelor culturale "perioada de desfășurare a proiectului nu depășește data prevăzută în anunțul de participare, respectiv 15 noiembrie a anului calendaristic". Acest termen se referă la perioada de desfășurare a proiectului, nu la cea a decontării și raportării.
Ne propunem să realizăm o serie de intervenții în spațiul public. ARCUB - ca instituție subordonată Primariei Capitalei, poate media/susține organizația pentru a obține avizele necesare în cazul în care proiectul înscris este câștigător?
Organizația dumneavoastră este responsabilă pentru toate aspectele organizatorice, inclusiv avize și autorizatii, însă ARCUB vă poate sprijini în aceste demersuri.
Există o perioadă maximă de desfășurare a proiectului? Acesta se poate extinde pe durata unui an?
Conform Regulamentului, proiectele se vor desfășura în perioada cuprinsă între data semnării contractului de finanțare și data de 15 noiembrie 2021.
Având în vedere prioritatea menționată în apelul de proiecte, aceea de a susține organizațiile cu vechime în realizarea de proiecte în București, o organizație nou înființată are totuși șansa de a avea un proiect finanțat?
Toate proiectele depuse de aplicanții care îndeplinesc criteriile de eligibilitate menționate în Regulamentul de finanțare au șanse egale de a fi selectatate pentru finanțare.
Ofertele de preț trebuie să aibă data curentă sau pot fi și oferte primite cu 2-3-4 săptămâni în urmă?
Ofertele atașate trebuie să reflecte realitatea pieței și să vă ajute la contractarea unor sume corecte și cât mai avantajoase pentru proiectul dumnevoastră. Dacă ofertele sunt actuale, acestea pot fi folosite ca prospect al pieței.
Numărul de semne pe care trebuie să îl conțină descrierea unui câmp din cererea de finanțare reprezintă numărul de caractere sau numărul de cuvinte (cu spații sau fără spații)?
Numărul de semne pe care trebuie să îl conțină descrierea unui câmp din cererea de finanțare reprezintă numărul de caractere fără spații.
În ce categorie s-ar încadra un proiect care are drept obiectiv crearea unui website cu caracter cultural, despre clădiri istorice ale Bucureștiului?
Începând cu această sesiune, finanțările acordate de ARCUB nu mai sunt alocate pe domenii artistice (unul dintre motive fiind și acela că multe proiecte au un caracter interdisciplinar), ci pe ariile tematice ale acestei sesiuni, care corespund obiectivelor stabilite pentru acest an, cu prioritățile specifice pentru fiecare arie tematică, respectiv:
- Susținerea unei participări cât mai largi și mai implicate a cetățenilor orașului
- Activarea cartierelor și a spațiului public
- Dezvoltare, inovare și reziliență în sectorul cultural
Două asociații care sunt partenere fiecare în proiectul celeilalte pot aplica fiecare cu câte un proiect în actuala sesiune?
Orice entitate care îndeplinește criteriiile de eligibilitate menționate în Regulament poate aplica în cadrul sesiunii de finanțare în calitate de solicitant.
În cazul unui proiect care presupune producția unui spectacol, este nevoie să atașăm cererii de finanțare textul spectacolului sau este suficient un sinopsis?
Este suficient să atașați un sinopsis.
În cazul în care ne dorim ca proiectul să se desfășoare într-unul din spațiile ARCUB, există un formular pentru solicitarea spațiului sau formulăm noi o solicitare?
Pentru a verifica disponibilitatea spațiilor ARCUB, vă recomandăm să transmiteți o solicitare înainte de depunerea proiectului pe adresa de mail: secretariat@arcub.ro.
Dacă organizația care depune un proiect urmează să-și schimbe statutul și componența membrilor, este în regulă să aplice cu actele în vigoare și să trimită documentele actualizate după modificarea lor?
Documentele organizației vor fi depuse așa cum sunt ele în vigoare la data depunerii cererii de finanțare. În momentul în care apar modificări statutare, organizația are obligația de a notifica finanțatorul cu privire la aceste modificări.
Organizația care aplică este o instituție publică de învățământ, care nu are dreptul de a emite contracte pe drept de autor pentru artiști, ci numai contracte civile pentru furnizare de activități independente pe perioada scurtă. Pot fi aceste cheltuieli încadrate în categoria "Onorarii"?
Contractele civile pentru activitățile din cadrul proiectului vor fi încadrate la categoria "Onorarii" cu excepția celor care au ca obiect activități legate de managementul proiectului.
Ulterior câștigării apelului, proiectul se poate desfășura în alt spațiu/la altă adresă decât cea menționată în aplicație?
Spațiul de desfășurare al proiectului se poate modifica printr-o notificare înaintată finanțatorului, fără însă a implica modificări asupra bugetului.
Pentru justificarea ofertelor de preț, se pot folosi print screen-uri de pe diferite website-uri de specialitate?
Da, se pot folosi print screen-uri ca justificare a studiului pieței.
Pentru depunerea proiectului, sunt necesare certificate fiscale de la Administrația de Taxe și Impozite și ANAF sau doar de la unul dintre cele două?
Conform regulamentului, sunt necesare ambele certificate de atestare fiscală:
- Certificatul eliberat de ANAF privind situația taxelor și impozitelor solicitantului, aflat în termenul de valabilitate la data depunerii proiectului;
- Certificatul privind impozite, taxe locale și alte venituri, eliberat de Direcția de Impozite și Taxe Locale, aflat în termenul de valabilitate la data depunerii.
Se poate aplica cu proiecte editoriale în cadrul secțiunii promovarea culturii scrise?
Proiectele editoriale sunt eligibile în cadrul prezentei sesiuni de finanțare, cât timp producerea cărții nu conduce la obținerea de profit. Finanțarea proiectelor editoriale are la bază Legea nr. 186/2003 privind susținerea și promovarea culturii scrise. În sensul prevederilor Regulamentului programului de finanțare ”Bucuresti - Oraș deschis”, realizarea de profit se referă inclusiv la distribuția cărților și comercializarea acestora.
Este eligibilă o organizație cu sediul în București, în contextul în care proiectul va fi implementat într-o locație aflată în zona metropolitană / județul Ilfov?
Având în vedere că bugetul alocat finanțării proiectelor culturale pentru anul 2021 este unul redus, în calitate de autoritate finanțatoare am ales ca programul ”București - oras deschis” să cuprindă proiecte desfășurate doar în municipiul București.
Este obligatorie anexarea la documentația de proiect a unei oferte de preț pentru fiecare element menționat în buget sau este suficient centralizatorul solicitat pentru fiecare tip de cheltuială?
Ofertele de preț și dovada unui prospect de piață sunt documente care vor fi depuse în cadrul documentației de decont, nu la momentul depunerii cererii de finanțare.
Managerul de proiect și directorul artistic pentru un proiect pot fi angajați cu contract civil?
Da, ambii pot fi angajați cu contract civil.
Este nevoie de 3 oferte pentru designerul grafic, pentru artistul fotograf sau pentru tehnicianul acordor de piane?
Conform regulamentului, ofertele și implicit dovada efectuării prospectului de piață se vor depune în documentația de decont, nu în momentul depunerii cererii de finanțare.
Achiziția drepturilor pentru difuzarea filmelor este o cheltuială eligibilă? Dacă da, la ce categorie s-ar încadra în buget?
Achiziția drepturilor pentru difuzarea filmelor este eligibilă și se încadrează în categoria cheltuielilor de producție.
În cererea de finanțare, capitolul IV. Parteneri - la ce se refera mai exact ”partenerii în realizarea ofertei culturale”? Se referă inclusiv la partenerii instituționali ai proiectului? Conform formatului Anexei 8 aceștia nu s-ar încadra aici.
Partenerii proiectului vor fi enumerați la capitolul IV din Cererea de finanțare, indiferent de statutul acestora sau contribuția în cadrul proiectului.
Referitor la completarea bugetului, se pot adăuga linii în formularul de buget sau se trec costurile comasate și se face separat un tabel în care se detaliază aceste costuri?
Costurile se trec în buget defalcate în cadrul fiecărei categorii bugetare.
Managementul proiectului se subcontractează ca servicii sau poate fi angajat un manager de proiect? Si dacă da, la ce linie se trece managerul de proiect?
Serviciile de management pot fi asigurate de către o persoană contractată fie prin contract de muncă pe perioadă determinată, fie pe baza unui contract civil de prestări servicii.
Reprezentantul legal al ONG-ului (președintele) poate fi și managerul proiectului?
Da, reprezentantul legal poate fi și managerul proiectului.
Avem deja acorduri de parteneriat semnate pentru o altă linie de finanțare (AFCN), care sunt pe un alt model de acord de parteneriat. Le putem folosi în cadrul sesiunii de la ARCUB?
Din păcate, nu. Declaratiile care se depun în cadrul sesiunii de la ARCUB trebuie făcute pe modelul disponibil pe site-ul ARCUB.
Referitor la cheltuielile legate de cazare: 1) Se acceptă un hotel de 4 stele cu ofertă de preț mai bună decât ale unor hoteluri de 3 stele? 2) Se acceptă rezervarea de camere cu mic dejun inclus?
Nivelul cheltuielilor ocazionate de serviciile de cazare în cadrul proiectului trebuie să se încadreze în prevederile HG 714/2018 privind drepturile și obligațiile personalului autoritătilor și instituțiilor publice pe perioada delegării sau detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării în interesul serviciului, respectiv 230 lei/ zi/ persoană.
Se acceptă rezervarea cu mic dejun inclus cu condiția să se încadreze în pragul de mai sus.
Dacă folosim semnătura electronică, este necesar ca aceasta să fie inserată pe fiecare pagină a proiectului depus sau este suficientă o singură semnătură electronică la finalul fiecărui document depus?
Dacă folosiți semnătura electronică, se impune ca fiecare document să fie semnat o singură dată (daca acesta are mai multe pagini).
Prin ce acte se poate dovedi sediul actual al solicitantului?
Sediul se poate dovedi fie prin acte de proprietate, fie prin contract de închiriere sau de comodat.
Daca documentele incluse în dosarul de proiect sunt prea mari pentru a fi atașate unui mail, se pot transmite prin transfer?
Dacă documentele sunt prea mari, pot fi trimise prin transfer, dar vă recomandăm să copiați link-ul de transfer într-un e-mail către finantare2021@arcub.ro. Noi vom descărca toate documentele și le vom îndosaria corespunzător.
Documentele de proiect pot fi semnate digital (nu document semnat și scanat, ci inserată semnatura în format digital) - NU semnătură digitală autorizată?
Da, puteți să le semnați digital.
Certificatul fiscal de la ANAF și cel de la taxe și impozite sunt valabile până la 28.06.2021 - sunt valide pentru această aplicație?
Dacă certificatul este valabil la momentul depunerii proiectului, acesta poate fi folosit în aplicație.
La ce se referă documentația privind fundamentarea bugetului? Ofertele de preț (care sunt dovada prospectării pieței) am înțeles că se depun în momentul decontului.
Documentația privind fundamentarea bugetului de cheltuieli al proiectului cultural propus se referă la detalierea componentei cheltuielilor pentru fiecare linie bugetară. În acest sens, este obligatorie atașarea unui document centralizator cu detalierea amănunțită a costurilor pentru fiecare linie bugetară în parte.
Bugetul prezentat trebuie să permită, prin structura şi cheltuielile propuse, atingerea obiectivelor proiectului şi obținerea rezultatelor scontate şi să fie în principal destinat acestora. Se are, de asemenea, în vedere necesitatea ca fiecărei cheltuieli să îi corespundă activități și ca fiecare activitate sa aibă asociate cheltuieli (să fie bugetată) sau, după caz, să se deruleze în mod explicit în regim de voluntariat, în baza unor contracte de voluntariat ori asemenea.
Sumele globale nu se acceptă. Orice linie bugetară care nu justifică componența cheltuielilor și nu se regăsește în planul de activități al proiectului nu va fi luată în considerare.
Proiectul pe care vrem să îl depunem a obținut deja cofinanțare. Cum trebuie să procedăm pentru a face dovada cofinanțării? Este în regulă dacă trimitem extrasul de cont care să arate că putem acoperi cofinanțarea?
Puteți face dovada cofinanțării din surse proprii prin extras de cont. Nu este imperios necesară atragerea unor alte fonduri dacă dispuneți de suma necesară cofinanțării.
Este posibilă adăugarea unui membru în echipa de creație (dramaturg/poet), care își dorește să aibă identitatea ascunsă față de public? Este nevoie să fie numele său real în CV-ul din proiect sau poate fi folosit și pseudonimul său literar?
Având în vedere că finanțarea proiectelor culturale este realizată din fonduri publice, este obligatorie transparența modului de cheltuire a fondurilor, astfel identificarea beneficiarilor cheltuielilor în cadrul proiectului este necesară. Documentele de decont sunt exemplificate în cadrul regulamentului. Astfel, pentru plata unei persoane (colaborator) în cadrul proiectului se impune existenta unui contract, a unui stat de plată și a unui document de plată. Toate acestea presupun identificarea prestatorului.
Dacă una din activitățile proiectului este finanțată prin AFCN, ce fel de documente doveditoare trebuie incluse pentru a demonstra acest lucru?
Cunoscând faptul că la AFCN contractele de finantare încă nu au fost semnate, puteți depune corespondența prin care vi se comunică faptul că proiectul dumneavoastră a fost selectat pentru a obține finanțarea de la AFCN, urmând ca, la semnarea contractului, să îl transmiteți pentru completarea dosarului.
În ce categorie de buget poate fi inclusă o autorizație pentru drepturi de autor la UCMR-ADA?
Autorizația pentru drepturi de autor la UCMR-ADA va fi inclusă la ”alte cheltuieli cu materiale de producție” - se va adăuga o nouă poziție: Licențe.
Premiile reprezintă costuri eligibile pentru finanțarea oferită de ARCUB?
Conform Regulamentului, da, premiile sunt considerate cheltuieli eligibile în cadrul proiectului.
Documentele depuse pot scanate alb-negru sau e obligatoriu color?
Pot fi scanate și trimise alb-negru.
Certificatul de la ANAF și cel de la taxe si impozite trebuie depuse în același timp cu proiectul sau se vor atașa doar în cazul în care proiectul a fost acceptat și va fi finanțat?
Conform Regulamentului, documentația la momentul depunerii proiectului trebuie sa includă și aceste certificate. Transmiterea incompletă a documentelor sau informațiilor solicitate determină respingerea dosarului în etapa de verificare a eligibilității și conformității administrative.
Poate o firmă să depună mai multe propuneri de proiecte?
Conform anunțului de lansare a sesiunii de finanțare, un operator cultural poate înscrie maxim 2 (două) oferte culturale pe sesiune.
Un singur proiect poate fi depus, în colaborare, de două firme diferite? Sau un ONG împreună cu un SRL?
Nu, un singur operator cultural poate depune proiectul.
Materialele pentru ateliere sunt cheltuieli eligibile?
Da, acestea se pot achiziționa.
Se poate achiziționa un cort pentru evenimente în cadrul proiectului?
Da, dacă valoarea acestuia nu depășește suma de 2500 lei cu TVA inclus.
Cum sunt definite mijloacele fixe?
Mijloacele fixe sunt acele bunuri a căror valoare depășește suma de 2500 lei cu TVA inclus și a căror amortizare este mai mare de 1 an.
Pentru organizarea unui eveniment cinematografic, este necesar să prevedem în buget cheltuieli pentru drepturile de proiecție. Se poate introduce o nouă linie bugetară: drepturi de proiecție (screening fees)?
Puteți introduce costul aferent drepturilor de proiecție în categoria cheltuielilor materiale de producție.
Pentru sălile închiriate, se completează același model de declarație de parteneriat (Anexa 8) la fel ca pentru sălile care ne oferă spațiul cu titlu gratuit?
Conform regulamentului, la punctul 2.4 sunt menționate documentele pe care trebuie să le conțină documentația proiectului. La punctul 9 se menționează că se vor depune ”Acte din care să rezulte titlul cu care sunt folosite spațiile, în cazul în care proiectul cultural nu se desfășoară la sediul solicitantului (contract, acord de principiu, scrisoare de intenție sau acord de parteneriat)”.
Legat de cazare, ținând cont de faptul că dorim să o includem la capitolul contribuție proprie, este obligatoriu să avem ofertă de preț, iar categoria să fie de maximum 3 stele?
Nivelul chelutuielior de cazare este cel prevazut în HG 714/2018, respectiv 230 lei/ noapte/ persoană.
Proiectul nostru se încheie în data de 7 noiembrie 2021. Până când ar fi nevoie să depunem documentele pentru decont?
Conform Regulamentului, proiectul trebuie să se finalizeze până cel tarziu la data de 15 noiembrie 2021. Imediat după această dată urmează perioada de decont care, de regulă, este necesar să se încheie până pe 15 decembrie 2021. Termenul exact va fi stipulat în contractul de finanțare.
La categoria onorarii, pentru muzicienii care vor participa la festival, ce documente justificative trebuie adăugate în dosarul de finanțare?
Documentele justificative se depun la decont și sunt mentionate în Regulament la punctul 4.5.3.1.a.
Ce alt CV în afară de cel al managerului de proiect trebuie să atașăm la documentația pentru solicitarea de finanțare? CV-urile pot fi atașate în orice format?
Trebuie atașate CV-urile întregii echipe de proiect și pot fi atașate în orice format.
Avem o parte din cofinanțare (5%) asigurată prin printr-un parteneriat cu o altă asociație. Ce documente doveditoare avem nevoie pentru a demonstra existența acestei sume ca parte din cofinanțare?
Între aplicant și asociatia care a atras fondurile trebuie să existe un contract de parteneriat astfel încât să reiasă că suma respectivă este un fond atras de aplicant.
La ce se referă obligativitatea ca managerul să fie angajat al solicitantului? Este posibil ca artistul angajat în proiect să ocupe și funcția de manager de proiect?
Managerul de proiect poate fi o persoană din afara asociației contractată în baza unui contract de muncă pe perioadă determinată sau prin contract civil de prestări servicii. În sensul Regulamentului, prin ”externalizarea serviciilor de management” se înțelege contractarea unei firme în acest sens - situație care nu este acceptată.
Dacă avem un contract de sponsorizare pentru suma de minim 5% din valoarea totală a proiectului mai avem nevoie și de extrasul de cont al Asociației sau este suficient doar acest contract de sponsorizare?
Pentru dovada existenței altor surse de finanțare proprii sau atrase în numerar de minimum 5% din bugetul total al proiectului cultural sse pot depune: extrase de cont, contracte de sponsorizare sau de finanțare și contracte de parteneriat cuprinzând sume certe.
- pentru contribuția proprie: extras de cont, valabil la data depunerii cererii de finantare;
- pentru contribuția atrasă în numerar: contracte de sponsorizare, de donație sau alte liberalități; scrisori de intenție ferme; contracte de finanțare publică sau documente care să ateste respectiva finanțare; contracte de finanțare privată; scrisori sau acorduri de parteneriat. În cazul altor finanțări publice, este obligatorie evidențierea, în bugetul proiectului, a destinației pe activități/linii bugetare a acestor sume în mod distinct pentru fiecare finanțator.
Există un model predefinit pentru contractul de sponsorizare sau putem folosi modelul nostru?
Nu există un model de contract de sponsorizare predefinit.
Procentul de 20% care poate fi alocat serviciilor de management se referă la bugetul total al proiecctului sau la finanțarea solicitată de la ARCUB?
Suma maximă propusă pentru echipa de proiect și pentru cheltuielile administrative nu poate depași 20% din bugetul solicitat de la ARCUB.
Anexa 1 - Cererea de finanțare are niște limitări de număr de caractere. Cât de ”eliminatorii” sunt aceste indicații?
Puteți să descrieți proiectul fără a vă limita la numărul de caractere menționat.
Dovada sediului unui SRL se regăsește în Certificatul Constatator. Este suficient acest document?
Conform Regulamentului documentația trebuie să conțina Actul constitutiv, statutul și acte doveditoare ale sediului actual/filiala/punct de lucru, precum și actele aditionale, după caz.
În ceea ce privește documentul final de trimis pe mail: trebuie să trimitem mai multe pdf-uri un singur pdf final? În acest caz - punem o singură semnătură electronică pe documentul final sau e nevoie să semnăm electronic fiecare document și APOI să le ”unim”?
Fiecare document va fi transformat în pdf și semnat electronic. Toate vor fi arhivate sau vor fi transmise prin transfer.
Anexa 1 poate fi semnată doar pe ultima pagină și apoi pagina cu semnătura adăugată la restul documentului? Sau trebuie să printez și să semnez fiecare pagină?
Da, este suficientă semnătura pe ultima pagină.
Dacă vreun document din aplicația finală mai are nevoie de o semnătură ”conform cu originalul”, se poate completa ulterior sau este un motiv eliminatoriu?
Comisia de evaluarea a eligibilității administrative va transmite solicitări de clarificări dacă va considera necesară completarea documentației.
Documentul doveditor pentru contribuția proprie este un extras de cont care nu are semnătura băncii. Trebuie semnat și acesta ”conform cu originalul”?
Este suficient extrasul de cont pentru a demonstra contribuția proprie.
În ceea ce privește artiștii implicați, este nevoie să îi includem ca parteneri sau este necesar CV-ul?
Documentația trebuie să conțina CV-urile principalilor membri ai echipei de proiect, conform pozițiilor definite în Cererea de finanțare.