Oana Dobre este consultant de marketing și comunicare, cu experiență atât pe proiecte culturale, cât și comerciale.

 

În perioada 2008-2012 a fost director executiv adjunct al agenției independente de comunicare (Dăescu) Borţun Olteanu Consultanţă, unde a condus sau coordonat activitățile de new business, echipele de evenimente și de proiecte digitale și zeci de evenimente și proiecte (activitățile de PR și BTL pentru două ediții ale Galei Societății Civile, o ediție a Balului Arhitecților, platformele de sponsorizare pentru clienții agenției – Samsung, Mercedes-Benz, Nespresso, Ambient etc.).

 

Colaborarea cu agenția continuă în funcția de Consultant Senior de Comunicare pentru unul dintre cei mai mari clienți ai agenției și pentru mai multe proiecte cu fonduri europene.

 

Începând cu anul 2008, coordonează activitățile de marketing și comunicare pentru Festivalul Internațional de Muzică de Cameră SoNoRo și pentru celelalte proiecte SoNoRo din România: SoNoRo Conac, SoNoRo-Interferențe, SoNoRo On Tour. 

 

În plus, este consultant pe proiecte culturale, educaționale și comerciale, printre care Festivalul “Dilema veche” (a doua ediție, în 2013), conferințe, festivaluri și evenimente ARCUB etc.

 

Oana Dobre este absolventă a Departamentului de Studii Culturale Europene din cadrul Universității București, cu specializare în management cultural și relații internaționale.

 

***

 

Oana Dobre is a marketing and communication consultant, with a background on both cultural and commercial projects.

 

From 2008 until 2012 she was Deputy Managing Director for the independent PR agency (Dăescu) Borţun Olteanu Consultanţă, where she managed or coordinated the new business activities, the Events and Digital teams and tens of events and projects (PR and BTL activities for 2 editions of the Civil Society Gala, one edition of the Romanian Architects Order’s Ball, sponsorship platforms for the agency’s clients such as Samsung, Mercedes-Benz, Nespresso, Ambient etc.).

 

She continues her collaboration with the PR agency as Senior Communication Consultant for one of their largest accounts and for several EU funded projects.

 

Oana Dobre is in charge of SoNoRo International Chamber Music Festival’s PR & marketing activities since 2008 (for the last 7 editions) and other Romanian-based SoNoRo projects: SoNoRo Conac, SoNoRo-Interferențe, SoNoRo On Tour. 

 

Besides, she is a project based consultant on cultural, educational and commercial initiatives such as “Dilema Veche” Festival (for the second edition in 2013), several ARCUB conferences, festivals and events etc..

 

Oana Dobre holds a degree in Cultural Management and International Relations from the European Cultural Studies Department of Bucharest University.