Etapa 1: Propunerea de idei

Campania de înscriere a ideilor de proiecte: 4 iulie – 6 august (până la ora 23:59)

 

Detalii:

Așteptăm idei incipiente și propuneri de proiecte din partea unor grupuri de inițiativă, cetățeni și grupuri informale de vecini sau persoane fizice care intenționeză să dezvolte un proiect cu potențial de coagulare a comunităților la nivelul cartierelor din București. Proiectele trebuie să se încadreze într-un buget de până la 9000 LEI brut. Este necesară completarea formularului online până pe 1 august 2017, ora 23:59. Instrucțiunile de completare a formularului online pot fi vizualizate aici .

 

Etapa 2: Selecția de idei

Selecția propunerilor de idei: 2-15 august

Anunțul aplicațiilor selectate pentru programul de suport: 16 august

Depunerea și soluționarea contestațiilor: 16-20 august

Confirmarea aplicațiilor selectate: 21 august

 

Detalii:

Vom selecta până la 15 idei de proiecte ai căror inițiatori vor fi invitați să participe în perioada imediat următoare la un program intensiv de suport gândit sub forma unui incubator și destinat dezvoltării proiectelor propriu-zise. Lista celor 15 idei va fi publicată pe site-urile www.arcub.ro și www.fundatiacomunitarabucuresti.ro, până cel târziu pe 21 august 2017.

Selecția ideilor de proiecte va fi realizată de către o comisie de selecție formată din persoane independente și cu experiență în domeniu.

 

Etapa 3: Incubatorul de proiecte

22 august – 3 septembrie (6 ateliere de lucru pe 25, 26 și 27 august și pe 1, 2 și 3 septembrie)

 

Detalii:

Între 22 august – 3 septembrie va avea loc incubatorul de proiecte care vizează propunerile selectate, ai căror inițiatori au confirmat disponibilitatea de a participa la întregul program al incubatorului.

Vor avea loc 6 ateliere de lucru, în timpul cărora participanții vor primi sprijin pentru transpunerea ideilor lor în proiecte fezabile.

Atelierele vor viza:

  • designul proiectului;
  • managementul de proiect și managementul financiar;
  • implicarea comunității;
  • comunicarea;
  • dialogul și feedbackul pe proiect la nivelul grupurilor de inițiativă participante.

În această perioadă, participanții își vor scrie proiectele, inclusiv bugetul proiectului și, până pe 10 septembrie, vor depune online proiectele finalizate pentru evaluarea finală. Atelierele din cadrul incubatorului de proiecte se vor desfășura la sediul ARCUB din str. Lipscani 84 – 90, București.

 

Etapa 4 – Selecția proiectelor finaliste

Depunerea proiectelor finale: 10 septembrie

Selecția proiectelor finaliste: 11- 18 septembrie

Depunerea și soluționarea contestațiilor: 19 – 22 septembrie

Confirmarea aplicațiilor selectate: 25 septembrie

Semnarea contactelor: 25 – 29 septembrie

 

Detalii:

Juriul va evalua proiectele finalizate, iar proiectele selectate pentru producție vor fi publicate pe site-urile www.arcub.ro și www.fundatiacomunitarabucuresti.ro până pe 25 septembrie 2017 cel târziu. Se vor produce doar proiectele care obțin cel puțin media 4 dintr-un maxim de 5. Eventualele contestații vor fi soluționate în perioada 19-22 septembrie 2017. Semnarea contractelor de producție/comandă se va realiza în perioada 25-29 septembrie 2017.

 

Etapa 5 – Realizarea proiectelor finaliste

Perioada de implementare a proiectelor: 30 septembrie – 1 decembrie

Raportare finală: 4 – 8 decembrie

Rambursarea se va face până la data de 15 decembrie

 

 

Detalii:

În perioada 30 septembrie – 1 decembrie 2017 va avea loc implementarea proiectelor. Monitorizarea procesului de implementare și evaluarea rezultatelor proiectelor selectate vor fi asigurate de către Fundația Comunitară București.

Proiectele selectate vor fi implementate sub directa coordonare a aplicanților, iar bugetul proiectului va fi transferat în 3 tranșe: 35% avans (înainte de începerea perioadei de implementare), 35% (în funcție de ritmul de implementare) și 30% (după finalizarea proiectului).