Proiect cultural creat de Asociația Teatru 2.0 şi cofinanţat de Primăria Capitalei prin ARCUB în cadrul Programului „Bucureşti acasă” 2023.

Obiectivul proiectului B-Imersiv este de a produce, într-un format inovativ, o experiență imersivă complexă bazată pe interacțiuni haptice și conținut original dezvoltat în cadrul proiectului. Prin atingerea obiectivului general al proiectului vor fi atinse o serie de obiective adiacente, importante pentru impactul proiectului: formarea unei echipe de creație in domeniul proiecțiilor imersive new media, creșterea reprezentării formatului de proiecție imersivă pentru publicul bucureștean, creșterea ariei de expertiză a partenerilor proiectului, facilitare co-creației și schimbul de expertiză între domenii tehnice și domenii de expresie artistică, implicarea publicului în interacțiunea directă cu experiența imersivă, creșterea schimbului de practici între zona de expresie de New Media și Arte vizuale cu obiectivul de a diversifica publicul. Obiectivul proiectului vine în întâmpinarea beneficiarilor creând premizele acoperirii unei necesități culturale, proiecția imersivă, într-un mod sustenabil accesibil publicului bucureștean. Realizarea formatului și a unei prime producții generează posibilitatea de a crea pe baza soluției dezvoltate un spațiu permanent pentru proiecții imersive de dimensiuni medii. Obiectivele specifice ale proiectului sunt: realizarea scenariului și al decupajului, realizarea concept art, realizarea schițelor de producție, realizarea conținutului animat și video, realizarea elementelor fizice ale instalației, dezvoltarea și implementarea interacțiunilor, realizarea materialelor și a campaniei de promovare a proiectului (conform planului de diseminare), organizarea expunerii în așa fel încât să genereze flux dinspre atelierele și publicul galeriilor și atelierelor din cadrul Malmasion spre B-Imersiv și reciproc, expunerea instalației pe o perioadă de 30 de zile, promovarea proiectului către publicul potential. Grupul țintă primar al proiectului B-Imersiv este format din public tânăr, cu vârsta între 20 și 45 de ani, consumator de artă New-Media, dar și arte vizuale și muzică contemporană. Alături de publicul potențial de New Media, instalația, prin expunerea ei va beneficia de o adresabilitate directă către consumatorii de artă vizuală, vizitatori ai atelierelor de artiști și galeriilor din cadrul Malmaison. În acest fel, proiectul B-Imersiv va genera un grup țintă extins, capabil să producă diversificarea publicului. Se estimează că grupul de țintă de potențiali vizitatori la nivelul orașului București la peste 150.000 de mii, în perioada de expunere instalația va putea fi vizitată de mai bine de 1000 dintre aceștia.

Despre  Asociația Teatru 2.0

Asociația Teatru 2.0 a fost înființată în anul 2011 la Cluj-Napoca, din dorința creării unei alternative artistice la instituțiile de stat pentru publicul clujean, cât și a unui mediu unde tinerii studenți sau absolvenți ai Facultății de Teatru să-și poată exploata talentul și experimenta noi abordări teatrale. Compania îşi propune schimbarea relaţiei dintre public şi scenă, prin apelul la teme de actualitate, materializate în spaţii mai mult sau mai puţin convenţionale. Asociația a început să activeze la Fabrica de Pensule, prin proiecte care implicau spațiile clădirii și în colaborare cu licee și cu Facultatea de Teatru și Televiziune, facilitând prezența tinerilor artiști pe scena artistică locală.

Detalii: https://proiect2.org/