Compania de Teatru Labirint lansează “iCarus”, spectacolul de teatru pentru un singur spectator

Actorul Bogdan Nechifor a creat împreună cu regizorul galez Iwan Brioc un nou spectacol de teatru labirint la Școala Centrală

 

 București, 8 noiembrie 2016. Compania de Teatru Labirint lansează “iCarus”- un nou spectacol de teatru labirint care are loc la Școala Centrală. Primele trei spectacole s-au desfășurat între 4 și 6 noiembrie, iar următoarele trei vor avea loc între 11 și 13 noiembrie. Participarea se face printr-un mail de rezervare la contact@teatrulabirint.ro. Metoda teatrului labirint este deja implementată cu succes de companii de teatru în orașe precum New York, Londra, Barcelona și Cardiff. Compania de Teatru Labirint a adus această metodă în peisajul cultural din România, fiind principalul promotor al acesteia și își propune ca, pe termen lung, acest tip de performance să devină o alternativă neconvențională la spectacolele clasice.

Anul acesta, Compania de Teatru Labirint a avut privilegiul de a-l avea aproape pe regizorul galez Iwan Brioc, fondatorul metodei teatrului labirint. Acesta a supervizat întregul proces creativ al spectacolului iCarus realizat de Bogdan Nechifor, fondatorul Companiei de Teatru Labirint din România, împreună cu alți 30 de artiști din diverse domenii. iCarus pare a fi un copil de care mulți oameni mari s-au hotărât să aibă grijă, Compania de Teatru Labirint a avut ca parteneri principali Rețeaua Internațională de Teatru The Republic of Imagination, Școala Centrală și Inspectoratul Școlar al Municipiului București. Proiectul este finanțat de ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București în cadrul programului “București – Orașul In-vizibil 2016”.

Regizorul Iwan Brioc a venit în România pentru a asista la pregătirea noului spectacol al Companiei de Teatru Labirint. Totodată, pe 24 octombrie, acesta a susținut conferința “The theatre for a single spectator – One to one with Iwan Brioc” unde a vorbit despre cele mai noi și neconvenționale forme de teatru, printre care și teatrul cu un singur spectator. “Context Oriented Theatre reușește să aibă toate aceste rezultate recunoscând că teatrul este o externalizare a conștiinței și că diferite metode de teatru relevă diferite tipuri de conștiință. În Teatrul Imersiv precum Teatrul Labirint Senzorial nu poate fi trasată cu ușurință o linie între audiență și actori. Scena este peste tot, inclusiv în momentul împărtășit, așadar atenția este distribuită, iar observatorul și cel observat devin unul și același.

În 2008 am susținut un workshop de teatru labirint în Milano la care au participat patru studenți români, printre care și Bogdan Nechifor care s-a întors în România și a început să pună în practică metoda. Datorită pasiunii și muncii lui și prin vizitele mele ocazionale, dar mereu plăcute, în România, în prezent există câteva companii de teatru care răspândesc această metodă. Publicul a primit și explorat cu un entuziasm copleșitor teatrul labirint, iar Bogdan a reușit de fiecare dată să adune în jurul lui o echipa fantastică de artiști cu care a construit spectacolele de teatru labirint. Aștept cu nerăbdare să mă întorc în România, a devenit un hub extraordinar de explorare și dezvoltare pentru Context Oriented Theater.” declară Iwan Brioc, fondatorul galez al metodei.

“Pe lângă partenerul nostru, rețeaua internațională de teatru The Republic of the Imagination, suntem bucuroși să avem ca parteneri în proiectul de anul acesta Școala Centrală și Inspectoratul Școlar al Municipiului București și să lucrăm împreună la dezvoltarea alternativă a sistemului educațional din România. Metoda teatrului labirint face parte deja de câțiva ani din mișcarea educațională nonformală, așadar a venit timpul să ne concentrăm activitatea Companiei și în această direcție. Primele trei spectacole au avut un feedback extraordinar, iar listele de așteptare sunt din ce în ce mai mari”, a subliniat Aida Sosic, coordonator de proiecte al Companiei de Teatru Labirint.

„Am participat la conferința susținută de Iwan Brioc la București. Am întâlnit un om de o calmitate și de o armonie interioară greu de găsit în timpurile pe care le trăim. Mi-am dat seama ca teatrul este o formă de purificare extraordinară, de atingere a celor mai nebănuite unghere ale sufletului.

În calitate de dascăl, aștept cu însuflețire momentul în care vom repeta experiența, de data aceasta pentru elevii școlilor bucureștene. În luna februarie vom pregăti un labirint și pentru ei”, a declarat Marina Ștefania Manea, Inspector Proiecte Educaționale din cadrul Inspectoratului Școlar al Municipiului București.

Echipă artistică iCarus

Regia: Bogdan Nechifor

Concept: Iwan Brioc

Dramaturgia: Sebastian Grama

Scenografia: Mihai Flenches & Samuel Mihailovici

Video: Andrei Cozlac

Sound design: Darie Nemeș Bota

Performeri:

 

Ștefan Bisztricki – Florian, Irina Radu, Marina Ștefania Manea, Corina Șandru, Roxana Andreea Neagu, Andreea Lucaci, Varty Mihail, Alina Tofan, Roxana Elena Mancaș, Alexandra Popa, Francisco Ramonda, Mădălina Nicola, Alina Medoia, Mihai Bercaru, Carmen Manac, Radu Chivulescu, Darie Nemeș Bota, Irina Nițu, Andreea Lupu, Alexandru Unguru, Carmina Dilimoț, Ioana Stoica, Simona Dabija, Mădălina Dorobanțu, Patricia Cordoș, Alin State, Doru Craiu, Aida Sosic.

 

Echipa de Management CTL:

Aida Sosic, Mădălina Dorobanțu, Roxana Elena Mancaș

Proiectul este finanțat de ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București în cadrul programului “București – Oraș In – vizibil 2016”.

Parteneri principali – Rețeaua Internațională de Teatru Labirint – The Republic of Imagination, Inspectoratul Școlar al Municipiului București, Școala Centrală București.

Parteneri: Unteatru, UNATC, Teatrul.ro, Calup, Godmother, PRTIST, Asociatia HESTUGMA, Asociatia Națională a Nevăzătorilor din România.

Despre teatru labirint

Tehnica performativă a teatrului labirint invită spectatorul într-o călătorie (atât fizică cât și lăuntrică) care constă într-un șir de întâlniri bazat pe relația dintre teatru, limbaj senzorial și memoria corpului. Cu alte cuvinte, spectatorii intră individual în spectacolul – labirint, fiind purtați printr-un set de instalatii teatrale și non-teatrale. E un tip de spectacol site specific și context oriented, fiind generat de contextul și locul în care e construit, dar mai ales de spectator. Acceptând invitația de a fi ghidat prin labirint, spectatorul devine spect-actor, un adevărat personaj principal.