Tema ediției din acest an, Made in RO, a pus în valoare talentul artiștilor români, invitându-i să reimagineze Bucureștiul prin intermediul noilor media și să transforme orașul într-un spațiu interactiv unde tehnologia se întâlnește cu arta. De la proiecții spectaculoase de video-mapping la instalații interactive și holograme, festivalul a adus un suflu nou în peisajul urban al capitalei, punând în prim-plan creațiile inovative ale artiștilor locali.
În cadrul festivalului, Calea Victoriei a fost iluminată de lucrările artistice care au transformat fațadele clădirilor emblematice ale orașului într-un adevărat spectacol de lumină. Proiecțiile video-mapping au adus la viață statuia lui Mihai Eminescu și statuia ecvestră a lui Carol I, iar instalațiile interactive au activat întreaga zonă, iar instalația Discoball a revenit pe fațada magazinului Muzica, devenind un punct de atracție, acompaniată de muzică mixată de Radio Europa FM.
Un moment special al ediției din 2022 a fost evenimentul dedicat Centenarului Arcului de Triumf, care a transformat acest monument emblematic într-un spectacol de video-mapping, completat de o expoziție tematică și un performance istoric ce a oferit publicului o experiență captivantă, plină de emoție.
Într-o formulă restrânsă, cu un număr mai mic de instalații pentru a reduce consumul energetic, Spotlight 2022 a continuat tradiția festivalului de a aduce împreună artă și tehnologie, oferind o platformă de afirmare artiștilor români și un prilej pentru bucureșteni de a celebra orașul și cultura sa într-un mod inovativ.
Vezi mai jos instalațiile participante.
Partener principal: Superbet | Partener: glo | Partener instituțional: MONUMENT for – Direcția Generală de Arhitectură Peisagistică și Monumente de For Public
Parteneri media principal: Radio Europa FM | Parteneri media: București FM, Agerpres.ro, Spotmedia.ro, STB.
EN: In 2022, Spotlight returned to Bucharest with an edition entirely dedicated to Romanian artists. The festival also marked the closing of the “Open Streets – Bucharest, Urban Promenade” project, which invited locals to explore the city on foot during pedestrian weekends held over six months.
Under the theme “Made in RO”, the festival highlighted the talent of Romanian creators, inviting them to reimagine Bucharest through new media and transform the city into an interactive space where technology meets art. From spectacular video mapping projections to interactive installations and holograms, the festival brought new energy to the urban landscape, showcasing the innovative work of local artists.
During the festival, Calea Victoriei lit up with artistic installations that turned the façades of iconic buildings into a true light show. Video mappings brought to life the statues of Mihai Eminescu and King Carol I, while interactive installations animated the entire area. The beloved Discoball returned to the Muzica store façade, once again becoming a highlight, accompanied by music mixed live by Radio Europa FM.
A special moment of the 2022 edition was the Centennial celebration of the Arch of Triumph, which transformed the historic monument through video mapping, a themed exhibition, and a historical performance that offered the public an emotionally charged, immersive experience.
In a more compact format, with fewer installations to reduce energy consumption, Spotlight 2022 continued the festival’s mission of merging art and technology, providing a platform for Romanian artists and giving Bucharest residents a unique way to celebrate their city and its culture.
See the participating installations below.
Main Partner: Superbet | Partner: glo | Institutional Partner: MONUMENT for – The General Directorate for Landscape Architecture and Public Monuments
Main Media Partner: Radio Europa FM | Media Partners: București FM, Agerpres.ro, Spotmedia.ro, STB.