Tema ediției din acest an, Made in RO, a pus în valoare talentul artiștilor români, invitându-i să reimagineze Bucureștiul prin intermediul noilor media și să transforme orașul într-un spațiu interactiv unde tehnologia se întâlnește cu arta. De la proiecții spectaculoase de video-mapping la instalații interactive și holograme, festivalul a adus un suflu nou în peisajul urban al capitalei, punând în prim-plan creațiile inovative ale artiștilor locali.
În cadrul festivalului, Calea Victoriei a fost iluminată de lucrările artistice care au transformat fațadele clădirilor emblematice ale orașului într-un adevărat spectacol de lumină. Proiecțiile video-mapping au adus la viață statuia lui Mihai Eminescu și statuia ecvestră a lui Carol I, iar instalațiile interactive au activat întreaga zonă, iar instalația Discoball a revenit pe fațada magazinului Muzica, devenind un punct de atracție, acompaniată de muzică mixată de Radio Europa FM.
Un moment special al ediției din 2022 a fost evenimentul dedicat Centenarului Arcului de Triumf, care a transformat acest monument emblematic într-un spectacol de video-mapping, completat de o expoziție tematică și un performance istoric ce a oferit publicului o experiență captivantă, plină de emoție.
Într-o formulă restrânsă, cu un număr mai mic de instalații pentru a reduce consumul energetic, Spotlight 2022 a continuat tradiția festivalului de a aduce împreună artă și tehnologie, oferind o platformă de afirmare artiștilor români și un prilej pentru bucureșteni de a celebra orașul și cultura sa într-un mod inovativ.
Vezi aici instalațiile participante.
Partener principal: Superbet
Partener: glo
Partener instituțional: MONUMENT for – Direcția Generală de Arhitectură Peisagistică și Monumente de For Public
Parteneri media principal: Radio Europa FM
Parteneri media: București FM, Agerpres.ro, Spotmedia.ro, STB.