În noaptea de 11-12 septembrie 2015, Chris Simion Theatre & More și 360 Revolution vă invită să vă petreceți un sfârșit de săptămână special, cu 12 ore de teatru independent, 7 spectacole din rândul celor mai bune producții ale stagiunii actuale.

Vom începe poetic, cu teatru-dans, prin „Nesomn”, și vom încheia cu o comedie spumoasă, „Paravan. Două telefoane”. Între acestea, Noaptea Teatrului Independent propunem alte cinci spectacole: drame, comedii, tragicomedii, dans – „Flori pentru Algernon”, „HELL sau Ce caut eu aici?”, „Kean”, „Noi. Nouă. Ne. Ni. Studii despre iubire”, „Happy end”  – se arata in comunicatul remis Hotnews.ro.

În zori de zi, de la 05:20, vom sta la discuții și la cafea împreună cu artiștii de la Asociația Națională a Artiștilor Vizuali, care vor avea o expoziție în foaierul ArCub (strada Batiștei, nr 14).

O poveste în sine conține și imaginea afișului primei ediții: este o reproducere după un tablou semnat de Eugen Ionescu, o compoziție pe o temă din spectacolul „Călătorie în lumea morților”, iar un exemplar se află în posesia lui Chris Simion, organizatorul evenimentului, care îl va expune în cadrul NTI.

Intrarea este liberă, anunta organizatorii maratonului teatral.

Programul evenimentului:

„Nesomn” (teatru-dans), ora 19:00, un spectacol de Arcadie Rusu, cu: Ioana Marchidan, Judith State, Galina Bobeicu, Elisabeta Mihai, Ștefan Lupu, Arcadie Rusu.
Spectacolul a avut premiera în 2010 la Centrul Național Al Dansului București și a fost prezentat în diferite alte festivaluri: A Corps, Poitier, Franța; Festivalul Dilema Veche, Alba Iulia; Big Dance Festival, London; Explore Dace Festival, București, Timișoara International Dance Festival; Chișinău și București, la Teatrul Odeon.
„Suntem neobosite forme de vis, proiectăm, generăm vise, le trăim pentru noi, pentru alţii, alţii le trăiesc… Le trăim şi pentru cei de care zicem că nu mai sunt, la fel cum şi ei le trăiesc pentru noi.Visul este forma complexă, prin care trecem continuu, în care nu există nici un fel de delimitare raţională. Este multitudinea de dimensiuni din care facem parte. Sunt vieţile pe care le-am avut, formele prin care am trecut, este vorba de ceea ce nu se va sfârşi niciodată. M-am visat să fiu om, uite că sunt. Sunt, dar nu sunt. Sunt un vis care are vise, se poate că şi visele mele le au pe ale lor. Ale tale pe ale mele, ale mele pe ale voastre” (Arcadie Rusu)

„Flori pentru Algernon” (un fel de monodramă), ora 20:20.
Cu și de Iulia Colan
„Flori pentru Algernon nu e un spectacol. E o confesiune. Dar dacă poți să faci spectacol  dintr­o  confesiune,  atunci  e mai mult  decât  un spectacol. El s­a născut dintr­o mare  nevoie  a mea  de sinceritate.  Și  umanitate.  Așa s­a  născut Charlie.  Prin  ea  am  putut să  privesc  oamenii  în  ochi fără să mă  prefac. Deci, Charlie­el  a devenit Charlie­ea. Spun  asta pentru  că personajul din roman  este masculin. Obstacolul de gen (masculin/feminin) l­am înlăturat, întrucât nu m­a interesat. Charlie nu e băiat. Charlie nu e fată. Charlie e o inimă. De câte ori în viață ați văzut o inimă care vorbește? Măcar pentru asta și merită s­o cunoașteți pe Charlie.” (Iulia Colan) Din martie 2015, spectacolul a fost preluat de Teatrul ACT.

„HELL sau Ce caut eu aici?” (un fel de tragicomedie), ora 21:30.
Regia: Chris Simion
Cu: Antoaneta Cojocaru, Mihai Smarandache, Ela Ionescu, Ana Covalciuc, Dan Rădulescu
„HELL sau Ce caut eu aici?” reprezintă una  dintre  replicile-cheie  ale  spectacolului  și  una  dintre  problemele  de  bază  ale personajelor.  Pe  scenă,  patru  tineri,  copii  de  bani  gata,  își  schimbă  existența profitând  din  plin  de  droguri, sex și  viața  de  noapte  în  cluburi  de fițe.  Pentru scurt  timp,  doi  dintre  ei,  Hell  (Antoaneta  Cojocaru)  și  Andrea  (Mihai Smarandache)  se  îndrăgostesc.  Viața  lor  capătă  un  sens – euforia  pe  care „prafurile“ nu le­au dat­o niciodată. De frică însă, se despart și revin la vechile vicii.  „Liniuțele“  prizate  acum  nu  mai  au  nicio  putere.  Scenă  după  scenă, spectacolul  zbârlește  pielea  audienței.  Vittorio  (Dan  Rădulescu),  Chloe  (Ana Covalciuc), Sibylle (Ela Ionescu) și îndrăgostiții Hell și Andrea te așteaptă să îi cunoști.

„Kean” (dramă), ora 23:30
Regia: Mihai Nițu
Cu: Mihai Nițu, Iulia Verdeș, Vladimir Albu
Cum să facem să nu mai fim spectatorii propriei noastre vieți? Cum să devenim Oameni de Acțiune (Drama)? Astfel, ca răspuns, a apărut întâlnirea cu Shakespeare („a fi”/„a acționa”), cu Jerzy Grotowski (scosul măștilor) și cu Antonin Artaud (teoria dublului – actorul dublat de personaj: Kean/Hamlet; Anna/Ofelia; Salomon/Horațio). Toate deciziile lui Kean sunt luate sub semnul Credinței în arta sa – de la care nu se va abate niciodată, indiferent de conjuncturile create. Spectacolul  „Kean”  este  o  pledoarie  despre  condiția  Actorului  și  efemeritatea artei sale.

„Noi. Nouă. Ne. Ni. Studii despre iubire” (teatru-dans), ora 00:50
Regia: Chris Simion
Cu: Carla-Maria Teaha, Irina Strungăreanu, Denis Bolborea
„Noi. Nouă. Ne. Ni. Studii despre iubire”  este primul spectacol marca Chris Simion Theatre  and More. Spectacolul lui Chris Simion vorbeşte despre iubire şi viaţă, despre speranţă şi iluzie, despre aşteptări  vs.  împliniri,  cu  o  ironie  dulce­amară  şi  cu  un  umor  eliberator,  pune accentul  pe iubirea  de  cuplu, în  care  oricine se  poate regăsi. În  definitiv, fiecare dintre noi a avut la început un balcon ca în Romeo şi Julieta, pe care apoi au întins rufe. Chris Simion îi oferă o replică teatrală lui Ortega y Gasset, cu ale sale „Studii despre  iubire”,  fiind  construit  pe  un  cocktail  de  culoare,  muzică,  text,  dans  și videoproiecție.  Un  spectacol  dinamic,  cu  multă  ironie  și  umor,  poezie  și sensibilitate. Fără să fie o dramatizare după eseul lui Ortega y Gasset, spectacolul lui Chris Simion aduce în contemporaneitate ideile filozofului despre sentimentul universal  al  iubirii.

„Happy end” (comedie), ora 02:20
Regia: Alexandru Bogdan
Cu: Tudor-Aaron Istodor, Raluca Aprodu
În spectacolul „Happy end” (titlu original „Liselotte in may”)  de Zsolt Poszgai în regia lui Alexandru Bogdan reţeta spre un final fericit este diferită de tot ce ne­au învăţat basmele şi filmele de la Hollywood. Textul, montat în premieră în România, este povestea unei femei care la 30 de ani caută un bărbat cu care să­şi împartă viaţa. Timp de 10 ani a avut grijă de o bătrână, dar după ce aceasta a murit, se trezeşte complet singură. N­are familie, n-are niciun prieten, aşa că începe căutarea unui Făt­Frumos. Dar pentru că trăim nişte vremuri cel puţin interesante, „Făt Frumos” capătă mai multe înfăţişări. Înfăţişări pline de umor, dar şi de sensibilitate şi romantism.

„Paravan. Două telefoane”
(comedie), ora 04:00
Regia: Matei-Lucaci Grunberg
Cu: Iulia Ciochină, Irina Antonie, Tavi Costin, Andrei Cătălin, Mădălina Craiu, Ştefan Huluba
Un spectacol  despre  facerea  unui spectacol, „Paravan.  Două  telefoane”  este  o comedie  dinamică  în  două  acte  care  prezintă  ultima  repetiție  a  unei  piese  de teatru și premiera ei. Acţiunea se desfăşoară în jurul celor 4 actori, regizorul şi o asistentă  de  platou.  Plin  de  parafraze  la  lumea  teatrului si  la  texte  clasice  din Caragiale, Ionesco, Cehov sau Shakespeare, spectacolul oferă publicului prilejul de a  urmări  cum se  dezvoltă și se  construiesc semnificațiile  multiple  ale  unui text dramaturgic,  cum  se  negociază  sensuri  și  trăiri  între  actori  şi  cum  uneori problemele personale se confundă cu problemele personajului.