Proiect creat de agenția Quartz Records şi co-finanţat de Primăria Capitalei prin ARCUB în cadrul Programului Bucureşti – Oraş deschis 2021

Proiectul MUZEUL ABANDONULUI – MĂRTURII 21 – este o campanie participativă, derulată în spațiul public, prin care va fi lansat un apel la explorarea propriilor traume ale abandonului. În cadrul proiectului va fi produsă o serie de 21 de scurt-metraje dedicate fenomenului de abandon și manierei profunde în care acest fenomen ne-a marcat și modelat ca societate.

Mărturiile bucureștenilor, colectate printr-o amplă campanie publică, vor sta la baza unei conferințe complexe, cu invitați din mai multe domenii, despre trauma abandonului la nivelul societății românești. Conferința va fi moderată de Simona Tache, psiholog și jurnalist, care de altfel face parte din echipa de bază a proiectului cu rolul de psiholog consultant. În esență, vom aduce în spațiul public o discuție extrem de necesară despre o apăsătoare istorie a abandonului copiilor (în absența căreia nu poate începe nici vindecarea traumei acestor copii, nici vindecarea acestei societăți profund marcate de abandon, la toate nivelurile).

Proiectul are ca scop redarea unei narațiuni istorice a fenomenului abandonului extrem în România și punerea în lumină a unor povești nespuse ale comunității niciodată asumate de către societatea românească – cea a copiilor și tinerilor care au trecut prin sistemul de protecție a copilului, precum și includerea acestei istorii a abandonului extrem în povestea mai amplă a traumei abandonului ca fenomen generalizat, trăit la nivelul întregii societăți românești (generația cu cheia de gât, copiii crescuți până la șapte ani de bunici, copiii abandonați în familia extinsă, de către părinții plecați în străinătate la lucru).

Despre agenția Quartz Records

Agenția Quartz Records are o experiență de aproape un deceniu, fiind specializată în comunicarea de proiecte sociale și culturale și deține un portofoliu amplu de comunicare, strategie și creare de evenimente culturale și sociale. Echipa nu a lucrat doar la comunicarea proiectelor clienților, ci și la proiecte proprii, create după interesele specifice ale echipei de lucru – inițiative de restituire culturală, identificare de noi nișe de public, integrarea responsabilității sociale în context cultural.

Activitatea agenției conține o paletă largă de proiecte, printre care: 6 ediții de producție conținut artistic și comunicare a Turneului Național Stradivarius cu Alexandru Tomescu, 5 ediții de comunicare a proiectelor Noaptea Muzeelor, 10 ediții ale proiectului Hope Concert – un eveniment caritabil dedicat copiilor instituționalizați sau aflați în risc de abandon în România, pentru a enumera doar câteva dintre ele.

Proiectele agenției se înscriu în două categorii ce se completează armonios, pe de o parte proiecte culturale, pe de alta cele de responsabilitate socială. Agenția a colaborat cu artiști și instituții culturale de marcă, de la Alexandru Tomescu, Alexandra Dariescu, Ștefan Doniga, Diana Jipa sau Zoli Toth la Corul Național de Cameră Madrigal – Marin Constantin, Opera Comică pentru Copii, Universitatea Națională de Muzică din București sau Teatrul Mic.

În privința organizațiilor neguvernamentale, agenția lucrează de aproape un deceniu cu Hope and Homes for Children România (una dintre cele mai mari organizații care se ocupă de proiecte de dezinstituționalizare și prevenire a abandonului), precum și alte organizații din zona protecției copilului: Fundația O Nouă Viață, Fundația Fara, organizații care se ocupă de educație: Fundația Genesis și Rețeaua Națională a Muzeelor din România, Art for Children, SECS – Societatea de Educația Contraceptivă și Sexuală.

De-a lungul timpului, agenția a comunicat și colaborat în cadrul unor echipe de proiect precum ediția Museum of Broken Relationships – 2020 sau Muzeul Identităților Fragile 2021.