BUCUREȘTI 41 Tur Virtual
BUCUREȘTI 41 Tur Virtual este un proiect ambițios de realitate virtuală (VR) care combină tehnici compozite pentru a realiza un produs stereoscopic imersiv.
Cum era Bucureștiul anului 1941? Mai frumos? Era mai bine? Erau oamenii mai buni sau mai răi? Mai fericiți sau mai nefericiți? Vino la centrul CINETic între 3 și 11 noiembrie 2017 pentru a vedea trecutul orașului tău. Te vei întâlni cu povești ale unor eroi, povești ale unor criminali anonimi sau adulați, cu victime inocente și supraviețuitori ai terorii prin circumstanțe miraculoase. Experiențele virtuale pornesc de la fapte și oamenii reali din timpul Pogromului din Bucureștiul anului 1941.
În cadrul experiențelor veți putea asista la Marea Curățenie, filmare 360° cu Nokia Ozo, veți putea vedea cum se pregătesc Perișoarele Legionare, experiență interactivă filmată stereoscopic combinând grafica computerizată, sau veți putea să vă plimbați prin Pădurea Jilava, experiență generată cu ajutorul calculatorului (CGI). Pădurea Jilava a fost expus în premieră la Pavilionul Filmului românesc la Cannes în 2016, fiind reunit cu noile experiențe produse în cadrul proiectului București 41 Tur Virtual.
Acest proiect cultural este finanțat în cadrul Programului cultural “București Oraș participativ” de către Primăria Generală a Capitalei prin Centrul de Proiecte Culturale ARCUB, în parteneriat cu CINETic, pornind de la spectacolul cu același nume realizat în parteneriat cu Teatrul Evreiesc de Stat.
Experiențele vor fi vizionate pe Oculus Rift la sediul CINETic, iar fiecare vizitator are nevoie de aproximativ 25 de minute pentru a viziona cele trei experiențe VR. Te poți programa trimițând un email la adresa bucuresti41vr@gmail.com sau la telefon între orele 10-18: 021 371 120 sau 0740894946.
Sediul CINETic: Str Tudor Arghezi 3B, intrarea se face prin parcarea Teatrului Național București.
Muzica: Raluca Ioan
Costume: Andrei Dinu
Scenariu: Andreea Chindriș, Alexandru Berceanu, Alexa Băcanu
Regie: Alexandru Berceanu
Imagine: Liviu Mărghidan
Editare Video: Bogdan Alexandru
Grafică: Marius Hodea
Dezvoltare aplicație VR-Ciprian Făcăeru
Colorizare: Mircea Crivoi
Inginer Sunet: Mihai Gheorghiu
Distribuția: Liviu Lucaci, Andrei Bibire, Mircea Dragoman, Monia Pricopi, Mihai Prejban, Darius Daradici
Proiect 2 realizează proiecte culturale care își propun să extindă spațiul performativ prin alternative spectaculare sau inovațietehnologică sau cercetare. Asociația a derulat proiecte de pregătire alternativă pentru studenți din domenii vocaționale, producții în domeniul teatru, documentar și VR.
CINETic are ca misiune inovația tehnologică și cercetarea în domeniile interacțiunii digitale și a neuroștiinței aplicate, în artele performative și film. Centrul Internațional de Cercetare și Educație în Tehnologii Inovativ Creative – CINETic a fost înființat în cadrul UNATC ca departament de cercetare. Cinetic are ca scop dezvoltarea cunoștințelor la standardul internațional al domeniilor care conduc la dezvoltarea artelor performative. În cadrul CINETic sunt valorificate în cercetări și proiecte interdisciplinare artă-știință-tehnologie cunoștințele acumulate în domeniul teatrului și filmului prin activitate de cercetare și inovare.
Mulțumiri speciale Teatrului Evreiesc de Stat pentru sprijinul acordat in realizarea proiectului și pentru co-producerea spectacolului București 41 Tur Retur.
Mulțumiri Federației Comunităților Evreiești din România pentru găzduirea filmărilor în Sinagoga Mare precum și CSIER, partener în realizarea cercetării din 2016 derulate pentru realizarea spectacolului București 41-Tur Retur, ocazie cu care a fost identificat locul derulării masacrului de la Jilava.
Experiențele nu conțin scene sau imagini explicite de violență. Nerecomandat celor sub 15 ani.
Programările se fac în fiecare zi pentru intervalul orar 15-20. Participarea fără programare este posibilă în măsura disponibilității, vizitatorii cu programare au prioritate. Se pot face și programări la fața locului.
Parteneri: CINETic UNATC IL Caragiale, Federația Comunităților Evreiești din România, Scharf Advertising