Proiect creat de Editura Casa de Pariuri Literare şi co-finanţat de Primăria Capitalei prin ARCUB în cadrul Programului Bucureşti – Oraş deschis 2021

Proiectul Brand Cultural de București este gândit ca o colecție de povești nespuse despre cele mai importante spații culturale care au susținut și promovat generații întregi de artiști. În cadrul proiectului am ales patru spații pe care ne dorim să le prezentăm într-un mod inedit publicului. Două spații care și-au început activitatea sub auspiciile regimului comunist – Casa de Cultură a Studenților București „Preoteasa” (cu o istorie de peste  80 de ani, a fost și este în continuare  un catalizator pentru descoperirea, susținerea şi promovarea talentelor cultural-artistice ale studenţilor.) și Club A (cu o istorie de peste 50 de ani, este cel mai vechi club studențesc din Sud Estul Europei; în timpul comunismului a reprezentat atât o elită culturală – se intra numai cu legitimație de arhitect, cât și o alternativă hiperculturalizată la toate celelalte evenimente din București – aici s-a proiectat pentru prima oară filmul Portocala Mecanică și tot aici în 1975 a fost citită pentru prima oară Declarația Drepturilor Omului de către Florian Pittiș).

Și două spații care s-au dezvoltat după Revoluție – Green Hours Jazz Cafe (cu o istorie de peste 25 de ani, este primul club de jazz de după revoluție și primul teatru independent din România post-comunistă; de asemenea, este primul și singurul club de jazz din țară care de 13 ani organizează un Festival Internațional de Jazz) și Centrul de Teatru Educațional Replika (deschis de 6 ani, este singurul teatru independent „de cartier” din București de intervenție culturală, care produce și găzduiește evenimente culturale pentru categorii sociale vulnerabile, asigurând accesul gratuit.)

Dezvoltat de o echipă interdisciplinară, „Brand Cultural de București” are ca scop susținerea și promovarea brandurilor culturale din București, a istoriei acestora și a artiștilor care contribuie la dezvoltarea lor, precum și familiarizarea publicului tânăr cu importanța acestora în dezvoltarea spațiului cultural românesc. La crearea colecției Brand Cultural de București vor lua parte nu mai puțin de 70 de personalități marcante ale culturii românești (muzicieni, actori, scriitori, regizori, etc.).

Obiectivele proiectului sunt:

1. Promovarea și susținerea a patru branduri culturale din București – Green Hours Jazz Cafe, Casa de Cultură a Studenților București, Club A și Centrul de Teatru Educațional Replika prin crearea colecției de carte Brand Cultural de București.

2. Dezvoltarea si atragerea publicului atât prin activități participative – expoziția de fotografie Tu ești Brand Cultural de București, cât și prin evenimentele de lansare de carte, concerte și spectacole de teatru;

3. Susținerea și promovarea artiștilor prin implicarea lor atât în dezvoltarea celor patru cărți, cât și prin evenimentele la care vor lua parte.

Activitățile proiectului sunt: crearea colecției Brand Cultural de București  – 400 de exemplare tipărite din volumul În ritm de jazz – Green Hours Jazz Cafe (titlu în lucru), 400 de exemplare tipărite din volumul Casa de Cultură a Studenților București „Preoteasa” – KM 0 al muzicii tinere românești (titlu în lucru), 400 de exemplare tipărite din volumul Club A – KM 1 al muzicii tinere românești (titlu în lucru), 400 de exemplare tipărite din volumul Centrul de Teatru Educațional Replika – Cultura ca formă de rezistență (titlu în lucru), 4 evenimente de lansare de carte, 4 expoziții de fotografie permanente, 3 concerte și 1 spectacol de teatru.

Programul evenimentelor din cadrul proiectului Brand Cultural de București este următorul:

1. 5 Noiembrie 2021 – Centrul Educațional de Teatru Replika

  • Lansare Expoziție Online – ora 13:00
  • Zoom – Lansarea Cărții – ora 18:00
  • Spectacolul „Limite” – 19:30

2. 7 noiembrie 2021 – Green Hours

  • Lansarea Expoziției Online – ora 13:00
  • Zoom Lansarea Cărții – ora 19:00
  • Concert Mircea Tiberian – ora 21:00

3. 12 noiembrie 2021 – Club A

  • Lansarea Expoziției Online – ora 13:00
  • Interviu – Document Mac Popescu (fondator Club A) – ora 17:00
  • Zoom Lansarea Cărții – ora 18:00

4. 13 noiembrie 2021 – Casa de Cultură a Studenților – Preoteasa

  • Lansarea Expoziției Online – ora 13:00
  • Zoom Lansarea Cărții – ora 18:00
  • Concert Gen Urban – ora 20:00

Despre Casa de Pariuri Literare

Casa de Pariuri Literare este un proiect editorial independent iniţiat în august 2010, primul titlu fiind reeditarea volumului de poezie Spitalul manechinelor al Norei Iuga. Susţinută din pasiune şi nu din raţiuni economice, întreţinută din resurse financiare proprii sau cu sprijinul autorilor şi prin efort consecvent, Editura Casa de pariuri literare îşi propune a fi o cale de impulsionare a literaturii române, potrivit sloganului: „Literatura română scrie pe mine!“. După cum îi arată şi numele, pariul propus este ca regulile specifice lumii literare să fie respectate fără încrâncenare şi cu sensuri bine delimitate. Casa de pariuri literare vine din experienţa underground, bifează etapele caracteristice unei dezvoltări echilibrate şi pune accent pe calitate şi competiţie.

În 2012 editura a fost distinsă cu Premiul special al juriului la categoria „Best New Entry”/Editură la Gala industriei de carte din România.

Editura publică: beletristică (poezie, proză scurtă, roman), memorialistică (cărți interviu cu scriitori), carte muzicală, carte pentru copii – mai multe informații despre noi găsiți pe https://cdpl.ro/  .

Impactul asupra comunității și profitabilitatea sunt date și de nivelul industriei, dar se pot evalua și prin numărul mare de întâlniri avute în școli, donațiile făcute către biblioteci sau difuzarea la liber a tuturor filmelor produse (unele premiate). Posibilitatea de creștere este exponențială, fiind un business al creativității (scriitori, grafică de copertă, ilustrație de carte pentru copii, regie de film) și cu forme multimedia (booktrailere) de prezentare a unui produs cultural (cartea). Nelimitându-ne la cărți, ci axându-ne pe scriitor și produse multiart, putem consolida un brand cultural atractiv.

Foto: Editura Casa de Pariuri Literare