Proiect cultural creat de CDPL BUSINESS SRL şi cofinanţat de Primăria Capitalei prin ARCUB în cadrul Programului „Bucureşti acasă” 2023.

Brand Cultural de București Ediția a III-a este un proiect inovator, complex și multidisciplinar care are ca scop susținerea și promovarea brandurilor culturale din București, a istoriei acestora și a artiștilor care contribuie la dezvoltarea lor, precum și familiarizarea publicului (preponderent tânăr) cu importanța acestora în dezvoltarea spațiului cultural bucureștean. În cadrul ediției de anul acesta am ales trei organizații culturale de prestigiu: Facultatea de Litere București – care anul acesta aniversează 160 de ani de la înființare, Teatrul Apropo – unul dintre cele mai reprezentative teatre independente din București, care de 13 ani susține și promovează generații întregi de artiști tineri, Librăria Cărturești – cu o istorie de 23 de ani, una dintre cele mai importante librării din România, care a reinventat conceptul de librărie și experiența pe care cititorii o au când ii trec pragul și două personalități marcante ale culturii bucureștene – Doru Ionescu: „arhivarul” și promotorul muzicii românești de peste 30 de ani și Paul Radu: manager cultural de peste 30 de ani (director de programe) în numeroase cluburi printre care amintim „ClubA” (1997-2019). Proiectul propus este unul interdisciplinar, îmbinând cultura scrisă cu filmul, muzica, fotografia și managementul cultural, având ca punct central promovarea memoriei culturale și a artiștilor care au creat-o.

Despre CDPL BUSINESS SRL 

Editura Casa de Pariuri Literare este un proiect editorial independent iniţiat în august 2010, primul titlu fiind reeditarea volumului de poezie „Spitalul manechinelor“ al Norei Iuga. Susţinută din pasiune şi nu din raţiuni economice, întreţinută din resurse financiare proprii sau cu sprijinul autorilor şi prin efort consecvent, Editura Casa de pariuri literare îşi propune a fi o cale de impulsionare a literaturii române, potrivit sloganului: „Literatura română scrie pe mine!“ După cum îi arată şi numele, pariul propus este ca regulile specifice lumii literare să fie respectate fără încrâncenare şi cu sensuri bine delimitate. Casa de pariuri literare vine din experienţa underground (editarea de carnete gratuite de poezie și ediții sonore de carte la reportofon), bifează etapele caracteristice unei dezvoltări echilibrate şi pune accent pe calitate şi competiţie. În 2012 editura a fost distinsă cu Premiul special al juriului la categoria „Best New Entry”/Editură la Gala industriei de carte din România. Editura publică cărți (beletristică, carte pentru copii, colecția muzicală), produce documentare cu și despre scriitori români, realizează evenimente (CDPL FEST) în spații neconvenționale și librării, participă la târguri de carte și alte evenimente ale industriei.

Detalii: www.cdpl.ro