Horea a co-fondat studioul independent de jocuri Tractor, Set, GO! în 2013, după câțiva ani de creat jocuri ca hobby. A fost mereu pasionat de matematică, programare și arte vizuale, precum și de modul în care acestea pot fi combinate pentru a crea jocuri — astfel a devenit technical artist. Îi place să-și împărtășească experiența atât cu artiști, cât și cu programatori, urmărind mereu acea reacție de tipul „A-ha! Deci așa se face! O prezentare pentru curioși despre cum matematica (mai ales geometria) pune în mișcare jocurile video. Începem cu exemple simple — un minimap care se rotește cu personajul calculând unghiuri de rotație, apoi explorăm cum aceleași formule pentru unghiuri pot conduce coliziuni în sisteme de particule, și un mic demistifier pentru quaternioni. Continuăm cu o discuție de bază: ce sunt poligoanele, suprafețele și matematica din spatele tehnicii normal mapping. Încheiem cu shading for everyone: editare shaderer node-based, trucuri vizuale rapide și cum o rezolvare matematică poate aduce o optimizare reală. Nu e lecție de matematică, ci o călătorie practică, exemplificări cu cod și sisteme de noduri utilizate în jocuri reale.
Pentru cine? Pasionați de game dev, artă pentru jocuri și technical arts — fără cerințe de matematică avansată.
Vei pleca cu:
- Intuiții despre unghiuri, rotații și de ce quaternionii merită atenția ta.
- O vedere „din culise” asupra randării (poligoane, normale, normal maps).
- Rețete concrete în editoare node-based pe care le poți reproduce.
- Idei simple de optimizare ghidate de matematică.